چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

اسرار باستانی ساخت قلعه هاریهار بر روی صخره سنگی مثلثی شکل

قلعه هاریهار که به نام هارشاگاد نیز شناخته می شود، در حدود ۴۸ کیلومتری شهر نشیک واقع شده است. این قلعه به خاطر معماری منحصر به فردش مشهور است و مقصدی محبوب برای کوهنوردان و علاقه مندان به تاریخ است.

قلعه هاریهار یک مکان تاریخی واقع در ناشیک، ماهاراشترا در هند است. این قلعه جاذبه عالی برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات کوتاه در دامان طبیعت هستند. فضای سرسبز و مناظر شگفت‌انگیز و محیط‌های خیره‌کننده آن به‌عنوان یک دوز ضد استرس برای کوهنوردان عمل می‌کند. در نتیجه، به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ماهاراشترا شناخته می شود.

قلعه هاریهار یا Harihar killa در رشته کوه Trimbakeshwar واقع شده است. تاریخ دقیق قلعه هاریهار نامشخص است. پایه و اساس این دژ را می‌توان تا زمان سونا یا سلسله یادوا (بین قرن نهم و چهاردهم) دنبال کرد. این سنگر برای محافظت از خط کشتیرانی که از گندا گات می گذشت بسیار حیاتی بود.

امروزه این قلعه منحصراً به عنوان یک مکان پیاده روی استفاده می شود. برای رسیدن به قلعه، باید از پله های سنگی تراشیده شده بالا بروید. در مجموع ۲۰۰ پله که ارتفاعی ۸۰ درجه ای دارد. به دلیل شیب زیاد، صعود و فرود بسیار هیجان انگیز است. معماری پلکان هم متنوع و هم چشمگیر است. دره زیر قلعه بسیار دیدنی و در عین حال ترسناک است.

قلعه هاریهار بر روی یک صخره مثلثی شکل که ۱۱۲۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد ساخته شده است. قلعه از هر طرف توسط صخره های شیب دار احاطه شده است و تقریباً غیرقابل دسترس است.

از ویژگی های اصلی این قلعه می توان به معبدی اختصاص داده شده به لرد هانومان، آب انبار و انبار غلات اشاره کرد.

راهپیمایی به سمت قلعه یک مسیر متوسط ​​​​در نظر گرفته می شود و حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. این سفر مناظر خیره کننده ای از تپه ها و دره های اطراف قلعه ارائه می دهد. بهترین زمان برای بازدید از قلعه برای کوهنوردی در فصل باران های موسمی است که مناظر اطراف پوشیده از فضای سرسبز است.

پارسینه

درباره نویسنده