پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

استاندار کرمان: معماری ایرانی اسلامی در روستاها باید نمایان باشد

علی زینی‌وند استاندار کرمان در دیدارِ مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد عنوان کرد: بنیاد مسکن به نهادی بالنده و تاثیرگذار تبدیل شده که بسیاری از شئون مهم زندگی مردم به آن وابسته است.

استاندار کرمان، بنیاد مسکن را جزو لاینفک زندگی مردم و یکی از مجموعه های فعال و موثر در بحران‌هایی چون سیل و زلزله دانست و بیان داشت: ما صاحب سبک در معماری ایرانی اسلامی هستیم و حیف است که این مسئله در ساخت و سازها به کار گرفته نشود ضمن آنکه باید فضای مناسب و مطلوب برای زیست بخش عمده ای از مردم در روستاها و شهرهای کوچک فراهم گردد که بخش عمده آن توسط بنیاد مسکن محقق می شود.

زینی‌وند به چهره نامطلوب حاشیه نشینی ها نیز اشاره داشت و گفت: ما نتوانستیم از روستاها و شهرهای کوچک محافظت کنیم که شاهد مهاجرت ها نباشیم.

وی با بیان اینکه روستاها در بی توجهی تاریخی به سمت مهاجرت رفته اند، تصریح کرد: بهترین طراحی و فضاسازی را با قیمت ارزان می شود در روستاها ایجاد و فضا را برای ماندگاری جمعیت فراهم کرد.

استاندار کرمان مطالعه طرح های آبخیزداری و سیلبند در دشت های سیلابی روستانشین را مورد تاکید قرار داد و افزود : علی رغم زحماتی که در روستاها کشیده شده اما به مکان زیست دلپذیر برای مردم تبدیل نشده‌اند.

زینی وند ابراز داشت: کار و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهش مسکن بسیار عالی و باعث افتخار است.

برنا

درباره نویسنده