ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

احیای معماری ایرانی اسلامی باید مورد توجه باشد/لزوم رسیدگی و سامان بخشی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان ذیل شورا

نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد گفت: سامان بخشی به نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی در این خطه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌بایست به این معضل در استان ذیل شورای فرهنگ عمومی رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و هفته دفاع مقدس، بر لزوم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: بازخوانی وصیت‌نامه شهدا و سیره عملی رزمندگان دوران دفاع مقدس ضرورت است.

وی با ابراز گلایه‌مندی از برخی از مدیران که نشست‌های شورای فرهنگ عمومی را نادیده می‌گیرند، افزود: حضور فعال و پویا اعضای این شورا در جلسات باید ملاک ارزیابی مدیران دستگاه‌ها باشد.
حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه قرارگاه‌های فرهنگی و نهادهای فرهنگی اجتماعی استان باید در ادامه شورای فرهنگ عمومی باشند، گفت: اعضای این شورا باید به پختگی و نخبگی رسیده باشند که مسئله فرهنگ یک مسئله بسیار مهم است و باید برای تقویت این حوزه تلاش بیشتری نمایند.
وی در ادامه به معضل بسته بودن مساجد بین راهی در راه‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۹۰درصد مساجد و نمازخانه‌های بین راهی از وضعیت مطلوب برخوردار نیستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه سامان بخشی به نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی در این خطه از شمال کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خواستار رسیدگی به این معضل در استان ذیل شورای فرهنگ عمومی شد.
وی به ضعف معماری در ساخت و ساز بناها در استان اشاره کرد و گفت: مسجد در ساخت و ساز‌ها در محلات باید محور باشد. احیای معماری ایرانی اسلامی باید مورد توجه باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باید ارزیابی شود که شورای فرهنگ عمومی می تواند بر فعالیت شورای فضای مجازی نظارت داشته باشد یا اینکه هم عرض هستند.
وی خواستار ارزیابی بعد فرهنگی گردشگری در ایام تابستان گذشته شد و گفت: همچنین ارزیابی شود که دستگاه‌های اجرایی بودجه فرهنگی را چگونه هزینه می کنند.

درباره نویسنده