احداث کنارگذر شمالی گردشگری زنجان را تقویت می‌کند

 رحیم توسلیان، شامگاه سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای شهرهای بزرگ طرح جامع تهیه می‌شود که در آن با توجه به پیش‌بینی جمعیت، منطقه‌بندی انجام و سیاست‌هایی که در آن گنجانده می‌شود، مبنای تصمیمات و پروژه‌های پایین‌دست قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در طرح جامع، حریم شهر تعیین می‌شود، ابراز کرد: بر اساس قانون حریم شهر باید سه تا پنج برابر محدوده شهر باشد و پلاک‌گذاری‌ها و لکه‌های خرد در طرح تفصیلی تعیین تکلیف می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح جامع تهیه شده در سال ۶۵ برای افق سال ۸۵ جمعیت ۴۵۰ هزار نفری برای شهر زنجان پیش‌بینی شده بود، بیان کرد: این در حالی است که ما در سال ۱۴۰۵ به جمعیت ۴۵۰ هزار نفر خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: طرح جامع زنجان مجدد در سال‌های گذشته تدوین و ابلاغ و در سال ۱۴۰۱ به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و در آن سیاست‌های کلی پیش‌بینی شده و دستگاه‌های ذی‌ربط فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را باید بر مبنای این سیاست‌ها تطبیق دهند.

توسلیان ایجاد کنارگذر شمالی شهر زنجان را یکی از برنامه‌های مهم طرح جامع خواند و گفت: در حال حاضر این محور خارج از محدوده و در داخل حریم شهر قرار دارد و با توجه به آزادسازی و آماده‌سازی زمین‌ها برای احداث نهضت ملی مسکن، در راستای بهبود و ارتقای دسترسی به سایت‌های مسکن ملی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: احداث کنارگذر شمالی از طریق مولدسازی دارایی‌های سازمان ملی زمین و مسکن تأمین اعتبار خواهد شد و ویژگی اصلی آن این است که ارتباط منطقی بین ترافیک برون شهری و درون شهری ایجاد می‌کند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در جذب گردشگران عبوری از زنجان ضعف داریم، تصریح کرد: احداث این کنار گذر علاوه بر ایجاد توازن توسعه در شرق و غرب زنجان، نقش به‌سزایی در جذب گردشگران ایفا خواهد کرد.

وی افزود: کنارگذر شمالی، محور گردشگری تهم را تقویت می‌کند و دسترسی دانشگاه زنجان و شهرک صنعتی را نیز پوشش می‌دهد.

مهر

درباره نویسنده