پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

اجرای پروژه سرای چارسو قم با معماری اسلامی‌ایرانی

 به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امید بشارتی در آیین افتتاح ۲۷ پروژه حمل‌ونقل و ترافیک شهری قم در گام ششم اجرای مرحله جدید «قم در مسیر تحول» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قرارداد پروژه سرای چارسو در سال ۹۶ منعقد و آغاز عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در بافت مرکزی و بازار قدیم قم قرار گرفته است، مطرح کرد: زمینی به عرصه ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از روش مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذار برای این پروژه انجام شد.

سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ چارسو، با بیان اینکه از نماد معماری اسلامی در این پروژه استفاده‌شده است، عنوان کرد: یک طبقه این پروژه تجاری است تا بخشی از هزینه‌ها را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه چالش اصلی در این پروژه تملک زمین‌ها بود، خاطرنشان کرد: الگوی کاروانسرایی، الگویی بود که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت.

بشارتی ادامه داد: مشکلات بسیاری در مسیر این پروژه وجود داشت که به همت شهرداری و شورای شهر قم رفع شد.

وی با تأکید بر اینکه پارکینگ این مجموعه هوشمند است، تصریح کرد: در آینده نزدیک نیز امکان رزرو جای پارک از راه دور برای این پارکینگ نیز فراهم خواهد شد.

سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ چارسو برخی از ویژگی‌های خاص این پارکینگ را مدنظر قرارداد و اذعان کرد: در این پروژه توجه ویژه‌ای به تردد معلولین و ورود خودروهای امدادی شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این پروژه ۱۵ هزار مترمربع است، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آن پارکینگ و دو هزار و ۵۰۰ مترمربع آن نیز محوطه‌سازی و تجاری شده است.

پایگاه خبری شهر بیست

درباره نویسنده