چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

اجرای معماری ایرانی-اسلامی در سرای محله شهید مطهری

مراکز فرهنگی، مثل سراهای محله، از جمله الزامات زندگی شهروندی هستند؛ مراکزی که ساکنان یک محله در آن هم آموزش می‌بینند هم اوقات مفرحی را تجربه می‌کنند.

این سراها در همه مناطق تهران ساخته شده و مدیران شهری تلاش می‌کنند از این ظرفیت برای خدمت‌رسانی به شهروندان استفاده لازم را ببرند. باخبر شدیم که سرای محله شهید مطهری در منطقه ١۵ که مدتی بود کم‌کار شده بود با تلاش معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه جان تازه‌ای گرفته است.

مهدی اسمعیلی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵، با اعلام این خبر گفت: «با اجرای عملیات بهسازی و نوسازی سرای محله شهید مطهری که با هدف ارتقای زیبایی بصری و تقویت روحیه شهروندان انجام شد، این مرکز فرهنگی پرتوان‌تر از قبل آماده خدمت‌رسانی به اهالی است.»

 اجرای تزیینات و دکوراسیون داخلی به سبک سنتی ایرانی-اسلامی با کاشی‌های هنری و اشعار زیبای شاعران شاخص ایرانی، عملیات رنگ‌آمیزی، ایزوگام و ساخت سرویس بهداشتی، بهسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و بهسازی شبکه روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در این  سراست.

اسمعیلی به برنامه‌های این سرا هم اشاره کرد و افزود: «برگزاری کلاس‌های ورزشی، موسیقی، خیاطی، زبان، کامپیوتر، نقاشی، بافتنی، قرائت و حفظ قرآن، کلاس‌های تقویتی درسی، مشاوره‌های خانواده، فردی و تغذیه، کنترل خشم و مهارت زندگی لحظات آموزنده و مفرحی برای شهروندان رقم خواهد زد.»

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از کلاس‌های فرهنگی، ورزشی و هنری این سرای محله می‌توانند میدان خراسان، خیابان ١٧ شهریور جنوبی، چهارراه منصور، جنب مجتمع تجاری رضوان و یا با شماره تلفن ٣٣۶٨۶٨٢٢ تماس بگیرند.

ایسنا

درباره نویسنده