س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

اجازه ندهید تخلفات ساخت و ساز به بیماری مسری تبدیل شود

مهدی عباسی صبح پنجشنبه در پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و اولین اجلاس مشترک با معاونین شهرسازی و معماری در هتل آسمان اصفهان اظهار داشت: اگر در مسائل شهرسازی دقت کافی نداشته باشیم توسعه زیرساخت‌ها و خدمات هر چه قدر با سرعت و حجم بالا اجرا شود، یک تصمیم غلط در حوزه شهرسازی همه زحمات را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه پروژه چند هزار میلیاردی در تهران راه‌اندازی شده و همه را برای برطرف کردن این عارضه درگیر کرده است، ابراز داشت: در این بخش علم شهرسازی مورد توجه قرار نگرفته است و از این رو با این مشکلات رو به رو شده‌ایم.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه به اشتراک گذاشتن تجربیات در این نشست‌ها امری ضروری است، ابراز داشت: باید در کنار ناکارآمدی‌ها و کمبودها به اقدامات و دستاوردها نیز بپردازیم تا بتوان تصمیمات بهتری را برای آینده گرفت.

وی با بیان اینکه یک شهرساز و مدیر شهری بیش از هر چیز باید تحلیل از آینده داشته باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که طی چهار دهه جمعیت شهرها افزایش زیادی را داشته و ترکیب جمعیتی در شهرها دستخوش تغییرات زیادی شده است.

عباسی با بیان اینکه هجوم جمعیت به سمت شهرها ناخودآگاه مشکلاتی را در حوزه شهرسازی، آسیب‌های اجتماعی و … ایجاد کرده است، افزود: در این شرایط باید آرامش بصری مورد توجه باشد و از تخلفات ساختمانی به عنوان یک رویکرد به صورت جدی جلوگیری شود.

وی افزود: چنانچه تخلفات ساخت و ساز در اصفهان افزایش یابد به عنوان بیماری مسری سرایت می‌کند و سلول‌های مناسب را از بین می‌برد.

مهر

درباره نویسنده