پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

اتمام پروژه پل قدس اردبیل در گرو حمایت مسئولان

پروژه پل قدس اردبیل به عنوان یک نماد مهندسی، معماری و هویت شهری در اردبیل در حال اجراست و اتمام این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری اردبیل است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

پروژه پل قدس اردبیل به عنوان یک نماد مهندسی، معماری و هویت شهری در اردبیل در حال اجراست و اتمام این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری اردبیل است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

اردبیلِ امروز میراث تاریخی گرانبهای ادوار حکمرانی گذشته ایران را در دل خود جای داده و بسان یک کهن‌شهر در شمال غربی ایران شناخته می‌شود، همین ارزش‌های میراثی باعث شده اردبیل مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شده و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ویژه‌ای باشد.

ایجاد این زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای را به‌ ویژه در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی می‌طلبد که پروژه پل قدس از این موهبت‌هاست که در شرایط کنونی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم عمرانی و رفع هسته ترافیک شهری در حال اجراست.

این در حالی است که اجرای این پروژه با وضعیت اقتصادی کنونی با روند مناسبی ادامه دارد و علی‌رغم تحریم و کمبود مصالح همچنان به عنوان یکی از پروژه‌های فعال شهری در حال اجراست و اتمام آن کارنامه درخشانی را در پروژه شهرداری اردبیل به ثبت خواهد رساند.

اجرای هر طرحی تا زمان اتمام آن با مشکلاتی مواجه است و این یک امر عادی و بدیهی است چرا که قرارگیری این پروژه در مرکز شهر محدودیت فضایی را برای شهروندان فراهم ساخته اما این موضوع به این معنی نیست که این پروژه بعد از افتتاح نیز این وضعیت را داشته باشد و حاصل هر کاری بعد از اتمام آن ملموس می‌شود.

تلاش شبانه‌روزی کارگران و پیمانکاران در اجرای این پروژه در تمام فصول سال نشان از اهتمام جدی برای اتمام این پروژه عمرانی شهری است که در نهایت چهره شهری را به یک نماد معماری در سطح کشور تبدیل می‌کند و در این زمینه با پیگیری‌های انجام یافته اعتبارات لازم به این پروژه تزریق می‌شود تا در اسرع وقت شاهد به اتمام رسیدن این پروژه مهم شهری باشیم و گرهی از ترافیک هسته مرکزی شهر گشوده و ترافیک شهری را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امضای توافقنامه مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا و تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی نیز برگ برنده‌ای بر اقدامات انجام یافته در اجرای پروژه‌های شهری اردبیل است که بدون شک جهشی در توسعه عمرانی شهر اردبیل را رقم خواهد زد و شعار “شهر هوشمند” در آینده‌ای نزدیک با اتمام پروژه‌های عمرانی و نیز پل قدس اردبیل عملاً محقق خواهد شد.

پروژه پل قدس اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

طبق گفته حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل پیشرفت پروژه‌های عمرانی همچون پل قدس اردبیل نشأت گرفته از شرایط اقتصادی، تغییر قیمت‌ها و نیز عوامل جوی شهر اردبیل است که اجرای این پروژه را تحت تأثیر قرار داده است اما روند این پروژه همچنان بدون توقف ادامه داشته و خوشبختانه در اجرای این پروژه کم‌کاری نشده است.

شهردار اردبیل پایان این پروژه مهم و عظیم را تا پایان سال به شهروندان اردبیلی نوید داد و گفت: همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تسهیل در اجرای پروژه‌های عمرانی با هدف تسریع پروژه‌ها اولویت اساسی مجموعه شهرداری اردبیل است و هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است که در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود

لطف‌اللهیان از خرید یک هزار و ۵۰۰ تن میلگرد با هدف تسریع در روند اجرایی پروژه خبر داد و بیان کرد: علی‌رغم افزایش ۶۰ درصدی مصالح ۳۶ میلیارد تومان نیز توسط سازمان برنامه و بودجه به این پروژه اختصاص یافته و ۵۰ درصد مصالح این پروژه تأمین شده است.

تزریق ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه پل قدس اردبیل

اهمیت این پروژه پای مسئولین کشوری را برای بازدید از این پروژه مهم به اردبیل کشانده و سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه در بازدید از پروژه پل قدس اردبیل در جمع رسانه‌ها این چنین اظهار داشته است: سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری را به پروژه‌های عمران شهری تخصیص نمی‌دهد اما پروژه پل قدس اردبیل با توجه به نقش حائز اهمیت در کاهش ترافیک شهری ۳۶ میلیارد تومان از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند تا اجرای این پروژه سرعت بیشتری برای اجرا پیدا کند.

وی ادامه داد: این پروژه هم‌اکنون با ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی با تلاش شهرداری اردبیل در حال اجرا است و در راستای تأمین اعتبار برای اتمام این پروژه برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و دلیل تعلل در اجرای این پروژه عمدتاً به خاطر افزایش قیمت میلگرد است که در این زمینه نیاز است نسبت به دریافت تسهیلات اقدام شود.

جغتایی گفت: به همین منظور دو هزار و ۳۰۰ تن میلگرد در دو مرحله تحویل شهرداری اردبیل می‌شود تا این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و مشکلات موجود در این زمینه نیز به حدأقل برسد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

درباره نویسنده