پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ابلاغ آئین نامه اجرایی اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت حاشیه شهرها

آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری بسته‌های تشویقی برای ساخت واحدهای فرسوده را ابلاغ کرد.

 محمد آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: آئین نامه اجرایی بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت حاشیه شهرها از سوی دولت ابلاغ شد.

آئینی افزود: برای شتاب بخشی ساخت واحدهای فرسوده و ناپایدار، شورای عالی شهرسازی و معماری بسته‌های تشویقی برای ساخت این واحدهای مسکونی را ابلاغ کرد. بسته‌های جامع تشویقی شامل تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رایگان و همچنین صدور پروانه کمتر از یک ماه است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری همچنین گفت: برای بافت‌های فرسوده و ناپایدار تسهیلات بانکی مانند نهضت ملی مسکن بدون رعایت شرایط چهارگانه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام اعطا می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان بدون بهره است.

آئینی اضافه کرد: از سیاست‌های تشویقی دیگر می‌توان به یک یا دو طبقه تراکم برای افرادی که معبر باز کنند، تسهیلات برای ایجاد کاربری‌های غیر مسکونی و تسهیلات در حوزه پارکینگ‌ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده اشاره کرد که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداران ابلاغ شده است.

بازار

درباره نویسنده