پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

آغاز فعالیت شبکه محققان بین رشته‌ای فناوری‌های معماری و تاریخ ساختمان در آسیا

 

 به همت دکتر مهدی معتمدمنش، استادیار گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس برای اولین بار در دنیا شبکه محققان بین رشته‌ای برای مطالعه و شناخت فناوری‌های ساختمان در قاره کهن آسیا آغاز به فعالیت کرد. این طرح با همکاری اساتید مطرح دانشگاهی از ژاپن، سنگاپور، چین، هندوستان، ترکیه، ایران و نیز محققان و مشاورانی از اروپا راه‌اندازی شده و به دنبال شناسایی و معرفی دستاوردهای تاریخی آسیا در حوزه ساختمان (هنر، معماری و مهندسی سازه) است.

در دنیای امروز که تحت هدایت دولت‌های استعمارگر و رسانه‌های غربی وابستگی تاریخی مردمان مشرق زمین به غرب ترویج شده و در راستای از خود بیگانگی فرهنگی این جوامع تلاش می‌شود، هرگونه فعالیتی که به شناخت، تبیین و معرفی ارزش‌های عظیم تاریخی-فرهنگی شرق منجر شود، اهمیت بسیار دارد. 

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، علاقه‌مندان برای همکاری‌های پژوهشی در این حوزه می‌توانند با دکتر معتمدمنش تماس بگیرند و یا به وب‌سایت شبکه محققان تاریخ ساختمان در آسیا مراجعه کنند. این وبگاه مزین به تصاویر منحصربفردی است که دکتر خدارحمی، عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، از آثار تاریخی کشورمان تهیه کرده است.

ایسنا

درباره نویسنده