ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

آشنایی با پارتیشن اداری و مزایای آن

بعد از پارتیشن‌های خانگی که به منظور جداسازی فضاهای مختلف و طراحی دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، نوبت به پارتیشن‌های اداری می‌رسد که در نوع خود بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

پارتیشن اداری در واقع نوعی دیوار جداکننده موقت و قابل جابجایی هستند که از آن‌ها به منظور جداسازی فضاهای اداری شامل سالن‌های کار تیمی، اتاق جلسات، اتاق مدیریت و اتاق‌های فردی استفاده می‌شود.

پارتیشن‌های اداری موجب نظم بیشتر در محیط اداری می‌شود و با پرداخت هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای زیباسازی و بهینه‌سازی فضا را به دنبال دارند. همچنین از این دیوارهای جداکننده برای ساخت فضاهای خصوصی و نیمه‌خصوصی در محیط کار استفاده می‌شود تا بتوان به دنبال آن فضایی آرام و به دور از شلوغی را برای کار کردن با بازدهی بالا ایجاد کرد.

انواع پارتیشن اداری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

پارتیشن‌های اداری دارای تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ، جنس، ارتفاع، نوع کاربری و یراق‌آلات هستند که هم به تنهایی و هم به شکل ترکیبی در کنار یکدیگر به عنوان عنصری مهم جهت طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری شناخته می‌شوند.

پارتیشن‌های ام دی اف، پارتیشن‌های آلومینیوم و پارتیشن اداری شیشه ای اصلی‌ترین انواع پارتیشن‌های اداری هستند؛ اما از ترکیب هر یک از این موارد با یکدیگر و یا کاربرد یراق‌آلات متفاوت در ساخت آن‌ها نوع جدیدی از پارتیشن‌های اداری به وجود می‌آید. پارتیشن‌های آلومینیوم شیشه و ام دی اف شیشه از محبوب‌ترین ترکیب‌ها در میان انواع پارتیشن‌های اداری هستند که می‌توان از آن‌ها برای پارتیشن بندی دفاتر اداری کمک گرفت.

در مجموع می‌توان گفت انواع پارتیشن اداری فارغ از جنس، طرح و رنگ آن یک راه حل سریع و مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد فضاهای بیشتر در دفتر کار شماست که از آن به عنوان بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش در طراحی دکوراسیون داخلی اداری هم یاد می‌شود.

مزایای به کارگیری پارتیشن اداری

در گذشته پارتیشن‌های اداری صرفاً به منظور جداسازی فضا مورد استفاده قرار می‌گرفتند و هیچ کاربرد مؤثر دیگری نداشتند. احتمالاً می‌پرسید در این صورت چرا از عملیات ساخت‌وساز ساختمانی استفاده نمی‌شد؟ درست است که جداسازی فضاهای داخلی با ساخت دیوار از استحکام بیشتری برخوردار است، اما به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین زمان‌بر بودن این فرایند استفاده از این راهکار چندان موردتوجه نبود. علاوه بر این بسیاری از کسب‌وکارها در فضای اجاره‌ای اداره می‌شود و طبیعتاً پرداخت چنین هزینه‌های سنگینی برای یک دفتر استیجاری کار عاقلانه‌ای نیست. پارتیشن‌های اداری مزایایی دارند که آن‌ها را از هر نظر برای به کارگیری در فضای اداری مناسب می‌کند.

· پارتیشن‌های اداری جای زیادی اشغال نمی‌کنند و برای نصب در دفاتر اداری با فضای کوچک بسیار مناسب هستند.

· سرعت ساخت و نصب این پارتیشن‌ها بسیار بالاست و به صرف زمان و انرژی چندانی احتیاج ندارد، اما در مقابل انجام عملیات ساختمانی حداقل به مدت دو هفته شما را از پیگیری کارها در دفترتان بازمی‌دارد.

· تنوع در اجرای پارتیشن‌های اداری بالاست و شما با هر سبک دکوراسیونی حداقل یک انتخاب متناسب با نیازها و خواسته‌هایتان دارید. در این میان پارتیشن‌های ام دی اف، شیشه سکوریت، استیل و ریلی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین انواع پارتیشن اداری محسوب می‌شوند.

· پارتیشن اداری در انواع شیشه‌ای ورود نور به فضاهای مختلف دفتر را محدود نمی‌کند و به این واسطه نیاز به نورپردازی مصنوعی را کاهش می‌دهد.

· انتخاب رنگ، نوع، جنس و مدل پارتیشن همگی توسط مشتری صورت می‌گیرد. همچنین طراحی انواع پارتیشن با توجه به نیاز، کاربرد، سلیقه و حتی مطابق با فرهنگ سازمانی شما امکان‌پذیر است.

· پارتیشن‌های اداری در هر دو سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک در دسترس هستند.

· پارتیشن‌های اداری به ایجاد فضای خصوصی یا نیمه‌خصوصی برای کارکنان شما کمک می‌کند. شما با پارتیشن بندی فضا و استفاده از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای نیمه مات یا پارتیشن‌های چوب و آلومینیوم با قاب شیشه‌ای علاوه بر اینکه یک فضای خصوصی ایجاد می‌کنید، با حفظ ارتباط بصری به پیگیری بهتر کارهای تیمی هم کمک کرده‌اید.

· پارتیشن‌های اداری عایق صدا هستند و سروصدای محیط را تا حدودی کاهش می‌دهند. البته استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای با شیشه‌های دوجداره می‌تواند سروصدای محیط اداری را به صفر برساند. این نوع پارتیشن بندی از انتقال صدا به بخش‌های مختلف شرکت جلوگیری می‌کند.

· پارتیشن اداری راهی سریع و مقرون‌به‌صرفه است. گاهی مسائل مربوط تأمین هزینه‌ها به سدی در برابر ایده‌های ما تبدیل می‌شود؛ اما شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های سنگین و سپردن کارها به دست یک گروه خلاق و ایده پرداز با کمک گرفتن از یک گروه تولیدی دفتر کارتان را مطابق نیاز و خواسته‌هایتان طراحی کنید.

خبرآنلاین

درباره نویسنده