پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

کسب عنوان “ایستگاه آهنگ” در چهارمین رویداد میزان معماری

علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در دید نخست به صنعت ساخت مترو تنها به عنوان یک سامانه انبوه‌بر پاک و سازگار با محیط زیست و جهت رفع دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان نگاه می‌شود.

اما این یک واقعیت است که حضور در این قبیل فضاهای شهری، از کیوسک ورودی گرفته تا راهروهای ارتباطی، سالن بلیت فروشی و سالن سوار و پیاده شدن مسافران، زمانی ولو اندک از اوقات مراجعان را به خود اختصاص داده و در این میان جلوه‌های بصری ایستگاه‌ها که در منظر و مرئای عمومی قرار دارد، تاثیری انکار ناپذیر در روحیه و محفوظات ضمیر ناخودآگاه شهروندان برجای خواهد گذاشت.

به همین جهت طی سال‌های اخیر در کنار اعمال ملاحظات فنی و مهندسی در روند ساخت و ساز خطوط و ایستگاه‌ها، با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سعی بر آن داشته‌ایم تا ضمن بهبود وضعیت آثار هنری ایستگاه‌ها، معماری ابنیه نیز شکل چشم نوازتر و موجه‌تری پیدا کند.

امام در ادامه به انتخاب پروژه نازک کاری ایستگاه آهنگ از خط ۷ مترو در چهارمین دوره رویداد “میزان معماری” اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه در رویداد معتبر شناسایی ابنیه و فضاهای معماری و شهرسازی با ارزش معاصر ایران، از سوی هیات داوران موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهی‌نامه نشان کیفیت شد که همین امر انگیزه طراحان و پیمانکاران ساخت ایستگاه‌ها برای بهینه‌سازی فضاهای ایستگاهی در پروژه‌های پیش‌رو را مضاعف ساخته است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: پیش از این ایستگاه‌هایی از قبیل ایستگاه برج میلاد، امیرکبیر، مرزداران و شهرک آزمایش نیز به سبب نوع معماری فضاهای داخلی و نصب آثار حجمی ، مورد توجه هنرمندان، معماران و مردم قرار گرفته بود و این رویه در ایستگاه‌هایی از قبیل بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور نیز اعمال شده است که امیدواریم طی سال‌های آینده، چنین رویکردی به بلوغ و تکامل رسیده و شهروندان حظ بصری بیشتری از حضور در فضاهای زیرزمینی شبکه خطوط مترو پایتخت ببرند.

فارس

درباره نویسنده