ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

ورودی‌های میدان امام خمینی (ره) اصفهان ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کارگروه بافت تاریخی ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌ها مد نظر است، گفت: ایجاد مبلمان شهری زیبا و رفع مشکلات در ورودی‌های این میدان تاریخی در دستور کار قرار دارد.

 رسول میرباقری امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ در نطق میان دستور پنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امیدواریم از این ایام رشد و تعالی معنوی، استفاده کامل ببریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای اسلامی شهر در حوزه عمرانی و سوالات مردم در خصوص برنامه‌های این حوزه، گفت: بعد از دهه اول محرم به صورت منظم هر دو یا سه هفته یک بار، پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کارگروه آسیب‌شناسی و رفع نواقص احتمالی شهرسازی الکترونیک با مدیریت جان‌نثاری از رؤسای اسبق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تشکیل شده است، در این راستا از شهروندانی که در این زمینه تخصص دارند و صاحب‌نظر هستند، نیز درخواست می‌شود، دیدگاه‌های خود را ارائه کنند تا هر چه زودتر خدماتی ویژه به شهروندان ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: اقدامی که در حوزه شهرسازی الکترونیک انجام شد معادل چندین سال فعالیت در دوره‌های قبل بود و کارشناسان می‌توانند این موضوع را بررسی و مقایسه کنند.

میرباقری با اشاره به فعالیت‌های کارگروه بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم شورای شهر و تشکیل کمیسیون عمران یکی از دغدغه‌ها در خصوص بافت تاریخی بود، در این راستا کارگروهی با حضور نخبگان تشکیل و موضوعاتی پیگیری شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های تاریخی شهر اصفهان تاکنون به صورت جزیره‌ای توسط مناطق اداره می‌شود، تصریح کرد: در این راستا پیگیر هستیم که از طریق وزارت کشور، معاونت بافت تاریخی و گردشگری در چارت شهرداری قرار گیرد تا مدیریتی واحد و یکپارچه بحث سیاست‌گذاری این حوزه را دنبال کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جلسه پیش‌بینی شده برای تقدیر از فعالان بافت تاریخی، خاطرنشان کرد: از افرادی که به صورت عملی نشان دادند شهر اصفهان را دوست دارند تشکر می‌کنم، باید گفت در این خصوص برخی تنها شعار دادند و عمل نکردند، اما برخی نیز، خانه‌های تاریخی و آثاری که اگر به داد آنها نمی‌رسیدیم ودر حال نابودی بود را احیا کردند، بنابراین به زودی جلسه‌ای برای تقدیر از این افراد و جذب سرمایه‌ها در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه بافت تاریخی ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌ها مد نظر است، گفت: بر این اساس ایجاد مبلمان شهری زیبا و رفع مشکلات در ورودی‌های این میدان تاریخی در دستور کار قرار دارد، به طور کلی مرمت بناهای تاریخی به صورت پهنه‌ای و نه خطی در دستور کار است تا مناطق تاریخی اصفهان در وسعت خوبی احیا و آباد شود.

میرباقری با اشاره به نظارت کارگروه بافت تاریخی بر پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در هفته اخیر چند مورد از پیاده‌روسازی‌های غیرضروری حذف شد و به جای تغییر کلی پیاده‌رو، ترمیم آن در دستور کار قرار گرفت. تاکنون از حدود ۳۲ محور پیاده‌رو و ۲۲ پروژه در حال اجرا بازدید و تذکرات لازم به مسئولان و پیمانکاران داده شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی پروژه‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: هدف این است که طرح‌های عمرانی شهر روز به روز با کیفیت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد و امیدواریم طی جلسات هم‌اندیشی و آموزشی که با معاونان عمران مناطق داریم، شاهد این ارتقای کیفیت باشیم.

ایمنا

درباره نویسنده