ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

همکاری قرقیزستان و بنیاد “آقاخان” در حوزه شهرسازی

سازمان دولتی معماری، ساخت و ساز، مسکن و خدمات عمومی قرقیزستان تفاهم نامه همکاری در حوزه شهرسازی با بنیاد آقاخان در این کشور امضا کرد.

سازمان دولتی معماری، ساخت و ساز، مسکن و خدمات عمومی قرقیزستان تفاهم نامه همکاری با بنیاد آقاخان در این کشور امضا کرد.

این یادداشت تفاهم را «نورتازین جتی بایف»، مدیر ساخت و ساز دولتی قرقیزستان و «دولت سلطان دورگابیکوف» مدیر بنیاد آقاخان امضا کردند.

مراسم امضای قرارداد با حضور «برکت فضل» نماینده دیپلماتیک شبکه توسعه آقاخان در قرقیزستان و «الطاف هاشم» رئیس برنامه‌ها و مدیریت دفتر آقاخان در این کشور برگزار شد.

هدف از این تفاهم نامه توسعه همکاری در حوزه شهرسازی به ویژه توسعه همکاری‌ در زمینه‌های برنامه ریزی برای توسعه شهری ایمن و پایدار، ساخت و تقویت زیرساخت‌ها و خدمات عمومی، تدوین مقررات فنی قوانین در زمینه ساخت و ساز، تنظیم روند توسعه ایمن و پایدار شهرها، گسترش خدمات فنی و مدیریتی موسسه دولتی ساخت و ساز و طراحی مهندسی لرزه نگاری و مرکز صدور گواهینامه در ساخت و ساز است.

یادآوری می‌کنیم که قبلاً در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲، مدیر آژانس دولتی ساخت و ساز و شهر سازی درخواستی از بنیاد آقاخان با پیشنهاد سازماندهی جلسه مشترک برای بحث در مورد پروژه آزمایشی توسعه پایدار که منطقه نارین دریافت کرده است.

در جلسه ۲۳ ژوئن پروژه در دست اجرا ارائه و در ادامه جلسه پیشنهاد امضای تفاهم نامه فوق انجام شد.

فارس

درباره نویسنده