نگاه برخی‌ها در معماری شهری به دنیای غرب است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه عده‌ای چشمشان نه‌فقط در سیاست، بلکه در معماری نیز به دنیای غرب است.

مهدی چمران در دومین اجلاس مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها در تهران، با اشاره به عدم اجرا صحیح اصول ساخت‌وساز در گذشته به‌ویژه در انبوه‌سازی‌هایی که در مقیاس کوچک صورت گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه این فضاها را به این منظور که زودتر به دست متقاضیان برسانند به اصلاح بساز و به فروش می‌ساخته و تحویل می‌دانند و این در حالی بود که هیچ‌گونه استانداردی رعایت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای چشمشان نه‌فقط در سیاست بلکه در معماری هم به دنیای غرب است.

وی با اشاره به اینکه شاهد معماری ناهنجاری در نمای ساختمان‌ها هستیم، گفت: باید تلاش کنیم این‌گونه نماها دست‌کم در معماری مسکونی ممنوع شود، چراکه روحیه خانواده ایرانی درون‌گرا بوده و نمی‌تواند بی‌بندوبار باشد.

چمران یادآور شد: این نماها محصول تحمیل و عادت است و اگر آن را رها کنیم به حالت اولیه خود باز می‌گردد؛ به‌راستی وضع معماری ناهنجار است و ما در مقابل نسل‌های آینده مسئولیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در زمینه توسعه ایمن شهری مسئولیت سنگینی بر دوش دارند گفت: نه‌تنها بافت فرسوده اصلاح‌نشده، بلکه سطح بافت فرسوده هرساله گسترده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را کاری نادرست خواند و گفت: نمی‌توان ساخت چندساله را بدون مقاوم‌سازی فونداسیون تنها با مقاوم‌سازی ستون‌ها ایمن‌سازی کرد.

وی تأکید کرد: عملیات مقاوم‌سازی هم مدت‌ها طول می‌کشد و هزینه‌های بسیاری دارد که بهتر است به‌جای این کار، امروز که ساختمان را می‌سازیم آن را مقاوم کرده تا سال‌ها بعد نیازی به مقاوم‌سازی نباشد.

قم پرس

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35