نگاهی به معماری کاخ پترهوف

پترهوف که یکی از قصرهای تاریخی بسیار زیبا است فاصله آن تا سن پترزبورگ ۴۵ دقیقه است این دو بنای تاریخی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و از این جهت دارای اهمیت تاریخی بسیار زیادی هستند.

یکی از جاذبه هایی که می توانید در پترهوف مشاهده کنید قایق های باله دار هستند که مورد توجه خیلی از گردشگران می باشند پترهوف در سال های ۱۹۴۴ و ۱۹۹۷ در منطقه ساحلی خلیج فنلاند قرار گرفته است همچنین دو دانشگاه مهم ایالتی در سن پترزبورگ نیز در این منطقه واقع شده اند و جالب است بدانید که یکی از مشهورترین کارخانه های ساعت سازی نیز در پترگوف قرار دارد. این شهر سراسر دارای باغ ها و قصرهای گوناگون است که هر یک از جذابیت بسیار خاصی برخوردار می باشند اینگونه از بناهای تاریخی مهم توسط پتر کبیر ساخته شده اند، زیبایی این قصر به قدری است که آن را ورسای روسی نیز نامیده اند و از این جهت در دنیا شناخته شده است.

پتر کبیر علاقه بسیار زیادی به فواره ها داشته است به همین دلیل در زمان ساخت قصرها از فواره های زیادی به کار رفته شده است بخش های زیادی از این محوطه توسط دریا دربر گرفته شده اند داخل آن نیز فواره هایی مشاهده می شود یکی از سازه های آبی هستند که دیدن آن ها برای شما جذابیت دارد. این کانال های آبی از پای این کاخ تا خلیج ادامه دارد شاید جالب است بدانید که علاقه پادشاه بزرگ پتر کبیر به عنصر آب موجب شده تا این کاخ به این شکل ساخته شده است.

یکی از جذاب ترین و مهم ترین دیدنی ها در پترگوف کاخ پترهوف است که بسیار مجلل و تماشایی می باشد بنای این کاخ توسط پتر کبیر ساخته شده است و به عنوان یکی از آثاری شناخته می شود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ در سال ۱۷۰۹ ساخته شده است و دارای معماری بسیار باشکوهی است علاقه پتر کبیر به ساخت بناهای باشکوه و با معماری غربی موجب شد تا این بنا ساخته شود در ساخت این بنا معماران بزرگی دست داشته اند و برای معماری و طراحی باغ ایده های بسیار جالبی به خرج داده اند. فواره و طراحی ساختمان نیز بسیار جالب و باشکوه است همچنین ساخت آن تا دوران الیزابت اول نیز ادامه داشته است.

بخش های مختلف کاخ:

این کاخ دارای بخش های مجزا و مختلفی است فواره ها و باغ ها یکی از قسمت های اصلی باغ هستند که می توانید مشاهده کنید و از دیدن آن ها نیز لذت می برید جالب است بدانید در این کاخ ۱۵۰ فواره و ۵ آب نما وجود دارند که دارای عظمت بسیار زیادی است. کلیسا، حمام سلطنتی و آشپزخانه از جمله بخش های اصلی در این کاخ می باشند از جذابیت های زیبایی که می توانید در این کاخ مشاهده کنید مجسمه های مرمری هستند در این کاخ ۸۰ مجسمه وجود دارند که از سازه های زیبای شوروی می باشند.  در سمت دیگر نیز می توانید آبشار و فواره ای بزرگ را مشاهده کنید این آبشار در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است و متشکل از سه آبشار پلکانی می باشد ۱۷ پله در این آبشار و فواره ها به کار رفته اند که زیبایی آن را دو چندان کرده اند.

هرمیتاژ یکی از بخش های اصلی در این پارک است ساختار معروفی که در بنای این کاخ وجود دارد بسیار جذاب و دیدنی است این قسمت دارای دو بخش اصلی است و در دو طبقه جداگانه ساخته شده است بسیاری از مراسم های مذهبی که دارای اهمیت زیادی هستند در این مکان برگزار می شوند. سالن های مهمانی نیز در این بنا دیده می شوند که اهمیت کاخ پترهوف را بیشتر کرده اند و بسیاری از مهمانی های باشکوه نیز در این مکان برگزار می شده است. گاخ مارلی نیز از دیگر بخش های این کاخ است که بسیار دیدنی و جذاب می باشد فواره نپتون نیز در قسمتی دیگر از محوطه کاخ که پارک است قرار دارد و می تواند توجه شما عزیزان را به خود جلب کند.

 

منبع: آرگا

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35