طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت ابلاغ شد 

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار گلستان مصوبه شورا در خصوص طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت را ابلاغ کرد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی مکاتبه با زنگانه استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان، مصوبه شورای را در خصوص طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت ابلاغ کرد.

در متن این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ پیرو بند ۵ مصوبه مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ خود پیرامون ساخت‌وسازها در محور زیارت «طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت» مصوب مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان را در چهارچوب تعیین شده در مصوبه مذکور و با امعان نظر به صورتجلسه مورخ ۴ مهر ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و طرح مصوب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را با اعمال اصلاحات زیر مورد تصویب قرار داد:

۱-درخصوص اراضی منابع مالی با عنایت به چهارچوب تعیین شده در مصوبه شورای عالی به شرح زیر اقدام شود:

۱-۱-اراضی منابع ملی واقع در پیرامون خط محدوده و فاقد مستحدثات از محدوده طرح ویژه حذف شوند. (اعم از این که در طرح قبلی داخل محدوده بوده‌اند یا خیر).

۲-۱- اراضی منابع ملی دارای متصرف و مستحدثه بدون درج کاربری با عنوان “تصرفات منابع طبیعی” در اسناد طرح مشخص شود و با تشخیص سازمان منابع طبیعی از طریق رسیدگی در مراجع قضایی و یا حصول توافق، تحت نظارت استانداری گلستان و با هماهنگی بنیاد مسکن و رعایت سایر تعیین تکلیف شوند.

۳-۱- اراضی منابع ملی فاقد مستحدثات متخلخل در بافت روستا و محدوده مصوب به کاربری‌های خدماتی تخصیص یابد.

۲- با توجه به اینکه یکی از چهارچوب‌های تعیین‌شده توسط شورای‌عالی، الحاق ساخت‌وسازهای متعلق به بومیان به محدوده روستا بوده است این مهم در سمت شمالی محدوده پیشنهادی به درستی رعایت نشده و بخش‌های قابل توجهی از ساخت‌وسازهای متعلق به غیربومیان (بر اساس معیار مورد توافق در مرجع استانی) به محدوده روستا الحاق شده‌اند که لازم است اصلاح شود.

۳- تاکید می‌شود هرگونه برخورداری از مزایای قانونی طرح مصوب منوط به اخذ محوز کمیسیون تبصره یک ماده یک و رسیدگی به کلیه تخلفات ساختمانی الحاق شده در کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها خواهند بود.

در پایان این مصوبه تاکید شده است: یادآور می‌شود که بر اساس بند ۶ مصوبه مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با عنایت به وقوع کل اراضی پیرامون روستا در منطقه حفاظت شده، لازم است مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست در خصوص اراضی الحاق شده به روستا اخذ شود.

 

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35