طرح جامع مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌روزرسانی شود

طرح جامع مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با رعایت تمام جوانب معماری و تاریخی باید به منظور توسعه و رونق اقتصاد گردشگری به‌روز‌رسانی شود.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: به منظور توسعه و رونق اقتصاد گردشگری طرح جامع مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با رعایت تمام جوانب معماری و تاریخی باید به‌روز‌رسانی شود.

سید کمال الدین میر جعفریان افزود: با به‌روز‌رسانی طرح جامع این مجموعه هرگونه موانع و نقطه نظرات مدیریت شهری بصورت فرابخشی لحاظ می‌شود و باید در فرجه زمانی مشخص این طرح به‌روزرسانی و عملیاتی شود.

وی الگوبرداری از طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور را در بهره برداری بهتر از محدوده بقعه شیخ صفی الدین مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با یک کار کارشناسی موضوع‌های مدیریت شهری، ترافیکی و طرح جامع را با همدیگر تطبیق داده و برای کاهش ترافیک مرکز شهر برنامه مدون و طولانی مدت ارایه دهیم.

میرجعفریان ماندگاری بیشتر گردشگر در شهر را از مصداق بارز رونق اقتصاد گردشگری برشمرد و گفت: با وجود مواهب الهی در استان اردبیل سایر بخش‌ها در سایه توسعه گردشگری و سایت‌های تاریخی رونق می‌گیرد و ماندگاری بیشتر مسافر سبب تولید ثروت بیشتر خواهد بود.

وی ایجاد تنوع تفریحی و خدمات رسانی سنتی با حفظ رعایت اصول معماری تاریخی و اسلامی را ضروری برشمرد و بیان کرد: ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند مجموعه شیخ صفی الدین را به یک محور توسعه اقتصادی تبدیل کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار کرد:هماهنگی‌های لازم باید بین دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا طرح جامع شیخ صفی الدین به نحو مطلوب اجرا شود.

وی تصریح کرد: اطراف مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نباید محل تردد خودرو باشد بلکه بازگشایی‌ها بصورت پیاده‌راه طراحی شود و محل ورود و خروجی برای ماندگاری مسافران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و بصورت رواق ایجاد شود.

میرجعفریان ادامه داد: برای اجرای چنین طرح‌های بزرگ باید با افق بلند مدت و با رعایت جوانب کار تصمیم‌گیری شود و در محیط این مجموعه ارزشمند باید ضمن حفظ آثار تاریخی و بنا‌های سنتی در راستای جذب توریست برنامه داشته باشیم.

صداوسیما

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35