پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

اتاق نوجوان و ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان

دکوراسیون اتاق نوجوان باید طرح متفکرانه‌ای داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که نوجوانان نیازهای متفاوت و بسیار زیادی دارند که باید در طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها در نظر گرفته شوند. 

اگر قصد دارید خودتان دکوراسیون اتاق فرزندتان را طراحی کنید، به این مسئله فکر کنید که فرزند نوجوان شما چه چیزی دوست دارد، شما باید از اتاق خواب فرزندتان را از چشمان او ببینید. نگاه یک نوجوان به اتاق خواب خود بسیار متفاوت از نگاه یک بزرگسال است، نواجوانان علاوه بر محلی برای خوابیدن به دنبال جایی برای فرار از جهان قوانین و خواسته‌ها هستند. آن‌ها همیشه به دنبال محلی هستند که بتوانند خود واقعیاشان را نشان دهند و اتاق خوابشان بهترین گزینه است! برای نوجوانان دنیا همانند یک صدف می‌ماند! سلیقه و علایق آن‌ها متنوع و متفاوت است، اما با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان دکوراسیون اتاق آن‌ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد.

دکوراسیون اتاق نوجوان

اتاق خواب نوجوان، یک اتاق خواب چند منظوره!

فکر کنید اتاق خواب آن‌ها تنها محلی برای خوابیدن نیست. دوران نوجوانی، دوران پا گذاشتن به عرصه استقلال است، به همین دلیل داشتن اتاقی که بتوانند در آن با دوستان خود وقت بگذرانند، درس بخوانند و مطالعه کنند، و به استراحت بپردازند، برای آن‌ها از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به خوابیدن برخوردار است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوجوانان دوست دارند عکسی از خود و دوستانشان به دیوار اتاقشان بزنند. با فرزند خود درباره طراحی خلاقانه محلی برای خوابیدن، محلی برای مطالعه، و محلی برای گذراندن وقت با دوستانشان مشورت کنید و حتما از خود او در طراحی اتاق خوابش نظر بخواهید.

همچنین بخوانید:  از رنگ سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید

دکوراسیون اتاق نوجوان

دکور اتاق نوجوان کوچک

اگر فضای اتاق خواب فرزند نوجوان شما کوچک است، از روش‌های خلاقانه‌ای برای برآوردن هدف یک اتاق خواب چند منظوره استفاده کنید. برخی از این روش‌های خلاقانه عبارتند از؛

– استفاده از فضای کوچک عمودی بین دو دیوار یا بین دیوار و پنجره جهت ایجاد محلی برای مطالعه. از آنجا که بسیاری از اتاق‌های خواب در خانه‌های ایرانی به عنوان اتاق مطالعه نیز استفاده می‌شوند، یک فضای کوچک برای نوشتن و مطالعه ایجاد کنید. سپس از فضای عمودی بالای میز مطالعه برای ساخت یک کتابخانه استفاده کنید. و در آخر می‌توانید از فضای زیر میز مطالعه برای قرار دادن تعدادی وسیله استفاده کنید.

– یک صندلی کوچک می‌تواند گزینه خوب و همه کاره‌ای باشد.

– می‌توانید یک فرش کوچک در گوشه‌ای از اتاق بیندازید و روی آن بالشتک‌هایی برای نشستن و استراحت قرار دهید.

– یک میز دو طبقه انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک است.

دکوراسیون اتاق نوجوان

کشیدن طرح‌های جسورانه روی دیوارها!

درست است که بزرگسالان فضاهای آرامش بخش و دیوارهایی کمرنگ را می‌پسندند، نوجوانان رنگ‌های پر جنب و جوش و اتاق‌های پر انرژی را ترجیح می‌دهند. دیوار اتاق خواب بزرگترین قسمتی است که می‌توانید روی آن کار کنید. برخی از بهترین ایده‌های اتاق خواب نوجوان دربردارنده دیوارها هستند. در اینجا چند مورد از این طرح‌های جسورانه را عنوان می‌کنیم؛

– رنگ‌های روشن
– طرح چاپی روی دیوار
– تصاویری که بتوان روی دیوار چسباند و هر زمان که خواست آن‌ها را از روی دیوار کند
– نقاشی‌های دیواری یا رنگ‌های پر جنب و جوش

دکوراسیون اتاق نوجوان

ایده‌هایی جالب برای اتاق خواب نوجوان

نوجوانان ترجیح می‌دهند اتاق خواب آن‌ها طرحی جالب و جذاب داشته باشد و شخصیت واقعی آن‌ها را نشان دهد. اولین پاسخ به این پرسش که نوجوان می‌خواهد کدام جنبه شخصیتی خود را از طریق اتاق خواب خود به نمایش بگذارد، “خلاق بودن” است. وسایل جسور و پر جنب و جوش به راحتی می‌توانند خلاقیت نوجوان را تحریک کنند. برخی ایده‌های منحصر به فرد که باعث می‌شوند دکوراسیون اتاق خواب جالب و هیجان انگیز باشد، عبارتند از:

– یک صندلی آویزان یا صندلی تابی خلاقانه.
– یک تخت خواب تابی.
– یک تخت خواب گرد و دایره‌ای شکل.
– یک دیوار پوشیده شده با تخته سیاه که نوجوان بتواند نظرات و عقاید خود را روی آن بنویسد.

دکوراسیون اتاق نوجوان

بافت قابل لمس

نوجوانان دوست دارند وقت خود را در اتاق خواب خود بگذرانند، زیرا در آنجا احساس امنیت و راحتی می‌کنند. نوجوانان به وسایلی که بتوانند آن‌ها را لمس کنند و از زیبایی و شیک بودن آنها لذت ببرند علاقه دارند. برخی ایده‌ها برای لوازم قابل لمس عبارتند از؛

– کاغذ دیواری مخمل نما
– فرش خزدار مصنوعی
– پرده‌های آویزان برای جدا کردن فضا و جاهای مختلف اتاق خواب
– تخت خواب مخمل و با شکوه
– بالشتک‌هایی با جنس‌های مختلف و رنگ‌های پر جنب و جوش و متنوع

دکوراسیون اتاق نوجوان

فضاهایی برای قرار دادن و نگهداری وسایل آن‌ها!

باید با این مسئله روبرو شوید که نوجوانان با اتاق‌هایی منظم و مرتب بیگانه هستند! اتاق نامنظم یکی از ویژگی نوجوانان است. نوجوانان فکر نمی‌کنند که فضاهای نگهداری وسایل آنها ضروری هستند، اما این فضاها برای هر اتاقی مورد نیاز هستند. وجود فضایی برای نگهداشتن همه وسایل آنها، حتی اگر به این صورت باشد که آنها وسایل خود را داخل کشوی یک دراور یا قفسه پرت کنند، می‌تواند اتاق آنها را مرتب نگه دارد و از شلخته بودن نجات دهد. گزینه‌های ضروری نگهداری وسایل نوجوانان عبارتند از؛

– میزهای کشودار
– قفسه بندی‌های روی دیوار
– کشوهای زیر تخت خواب‌ها
– کمد دیواری نزدیک تخت خواب
– پاتختی‌های کوچک کنار تخت خواب

دکوراسیون اتاق نوجوان

انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب نوجوان

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای نوجوانان خود مسئله دیگری که باید در نظر بگیرید رنگ اتاق نوجوان است. همانطور که گفتیم برای اتاق نوجوان باید از رنگ‌های متنوع و پر جنب و جوش استفاده کرد، اتاق خواب نوجوان باید رنگارنگ باشد!

برای اتاق خواب دختران نوجوان از رنگ‌های پر زرق و برق و دخترانه مانند صورتی و قرمز استفاده کنید. رنگ سفید رنگی خنثی است که به راحتی با هر رنگی ترکیب می‌شود و می‌تواند مکمل خوبی برای رنگ‌های صورتی و قرمز باشد. همچنین رنگ سفید باعث روشن شدن اتاق خواب و بزرگتر به نظر رسیدن فضاهای کوچک می‌شود.

دکوراسیون اتاق نوجوان

اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب را برای فرزند پسر خود طراحی کنید، می‌توانید از رنگ‌های سرد استفاده کنید، پسرها علاقه خاصی به اینگونه رنگ‌ها دارند. می‌تواتید از رنگ‌های آبی و سبز استفاده کنید و اتاق فرزند خود را به بهترین شکل ممکن و مطابق سلیقه پسرانه وی طراحی کنید. در این باره پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب چگونگی ست کردن رنگ ها با یکدیگر را مطالعه کرده و با ترکیب رنگ‌ها آشنا شوید.

دکوراسیون اتاق نوجوان

ما در این پست از مجله دکوراسیون و مبلمان توکامگ سعی کردیم به شما نکاتی را بگوئیم که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان خود در نظر بگیرید. این نکات یه دیدگاه کلی درباره کاری که باید انجام دهید به شما می‌دهد و به شما می‌گوید که از کجا باید شروع کنید و نقطه آغاز طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان کجاست.

 

برگرفته از: freshome.com

درباره نویسنده