شهردار تبریز: طرح ملی مسکن را به بافت فرسوده شهرها بیاورید

یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در دومین مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای دور ششم، اظهار کرد: در ادوار گذشته اتخاذ برخی سیاست‌های غلط موجب ایجاد حاشیه‌نشینی در کلان شهرها شده و متاسفانه برخی از این سیاست‌ها هنوز هم تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع طرح اقدام ملی تولید مسکن، دولت بیش‌تر شهرهای جدید اقماری کلان شهرها را مورد توجه قرار داده است که این تصمیم‌گیری برخی پیامدهای جدی همچون کمبود زیرساخت‌ها و بحران هویت را در پی دارد.

شهردار تبریز اظهار کرد: در همین راستا پیشنهاد ما به دولت این است که به جای شهرهای جدید، واحدهای جدید را در بافت فرسوده که از نظر زیرساخت و هویتی نیز آماده است، احداث کند.

در تبریز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده با جمعیت ساکن ۵۰۰ هزار نفر و ۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ساکن ۴۰۰ هزار نفری وجود دارد که در مجموع این شهر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد که حدود ۹۰۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

نصیرنیوز

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35