سخنگوی شورای شهر: ایجاد یادمان‌های تاریخی در ارومیه ضروری است

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تاریخ برای خواندن و عبرت گرفتن است بنابراین ایجاد یادمان برای رویدادهای تاریخی به عنوان بخشی از تاریخ این شهر ضروری است.

علی مصطفی‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع نصب نمادهای هویتی و فرهنگی در شهر ارومیه یکی از مهمترین مطالبات شهروندان است.

وی با تاکید بر مصوبات شهر نمای ارومیه و المان‌های هویتی و فرهنگی افزود: نمادهای این شهر همچون دیگر موضوعات مجموعه مدیریت شهری نیازمند مطالعات و ارائه طرحی جامع است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: المان‌های شهری ارومیه باید مُعرف و نمایانگر تاریخ، تمدن و هویت شهر باشد چرا که ارومیه در بین شهرهای آذربایجان از تاریخ و تمدن غنی برخوردار است.

مصطفی‌زاده با اشاره به قدمت چندین هزار ساله منطقه آذربایجان اضافه کرد: زمانی مردم آذربایجان و ارومیه برای دفاع از کشور تاریخ می‌آفریدند، که باید این موضوع به نسل جوان معرفی و منتقل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: متاسفانه شهر ارومیه از هویت و معماری اصیل خود دور شده که لازم است با ارائه راهکارهای مختلف توسط متخصصین و اهالی فرهنگ، آشفتگی هویتی ارومیه به عنوان مرکز فرهنگی آذربایجان غربی برطرف شود.

ایرنا

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35