پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

دقت در توسعه شهر قم براساس معماری اسلامی ـ ایرانی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به سبک معماری و شهرسازی شهر قم با نگاه اسلامی ـ ایرانی بسیار مهم است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز نهم فروردین در دیدار نوروزی سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم اظهار کرد: قم، دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرش از بزرگان علمی و ایجاد تحولات شگرف بوده است، تاریخ قم، هیچگاه از نورافشانی در حوزه‌ علمیه و معرفت خالی نشده است.

عضو شورای‌ عالی حوزه‌های‌ علمیه با اشاره به جایگاه حوزه‌ قم افزود: این حوزه مقدسه در دوره امام(ره) و آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی، دوره رشد و کنشگری خود را سپری کرد و با رهبری حضرت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس در عرصه‌های گوناگون کمّی و کیفی به پیشرفت‌هایی دست یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در یکصدسال گذشته و قرن اخیر، وقتی انسان وقایع را مرور می‌کند مشاهده می‌کند که همواره قم نقش موثری در ایران و منطقه داشته است، لذا در طول تاریخ مورد توجه بزرگان بوده و است، لذا امروز با وجود همه زحمات و تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، اما متناسب با ظرفیت بی‌بدیل قم نیست.

آیت‌الله اعرافی به رسالت سنگین شهرداری قم پرداخت و گفت: بحث تربیت نیرو و کادر‌سازی در شهردای قم خوب بوده و سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها قابل قبول است، لذا امسال نیز باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولان شهری قم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرح و پروژه‌ای به درستی پیش نمی‌رود، مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر عدالت منطقه‌ای در ارائه خدمات به شهروندان گفت: من همواره از ابتدا به این نکته تاکید داشته‌ام و خوشبختانه شهرداری قم در این مقوله اقدامات خوبی انجام داده که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به سبک معماری و شهرسازی اظهار کرد: توجه به سبک معماری و شهرسازی با نگاه سنتی و اسلامی ایرانی بسیار مهم است که البته این کار الگو می‌خواهد و در خصوص مبلمان شهری مبتنی بر شهرسازی اسلامی و ایرانی دقت روزافزون لازم دارد.

ایکنا

درباره نویسنده