تعیین تکلیف هلی پدها در ساختمانهای بلندمرتبه توسط نهادهای مربوطه
حمیدرضا صارمی درخصوص ایجاد هلی پد در ساختمانهای بلندمرتبه گفت: مطابق مصوبه سال ۸۵ شورای اسلامی شهر تهران، ساختمانهای بالای ۴۵ متر به بالا، ملزم به احداث هلی پد یا همان سکوی فرود هلی کوپتر در پشت بام ساختمان شدند. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ بنا در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۲۲ مجهز به هلی پد شده اند.
وی تصریح کرد: به عقیده مرکز اورژانس تهران، ایجاد هلی پد در ساختمانهای بلند مرتبه برای نجات جان انسانها در حوادث و یا برای اعزام بیماران اورژانسی، از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مسئلهای که ما با آن مواجه هستیم، بلااستفاده ماندن این هلی پدها است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: علت بوجود آمدن این مسئله هم، این است که برخی از نهادهای ذیصلاح و همچنین سازمان هواپیمایی به دلیل وجود مسائل فنی و برخی موضوعات دیگر، اجازه استفاده از این هلی پدها را صادر نمیکنند. با توجه به ضرورت احداث هلی پد برای بهره برداری در مواقع بحران و همچنین وجود موانع مطرح شده از سوی برخی نهادها و سازمان ها، ما هنوز نتوانسته ایم به یک جمع بندی در این خصوص برسیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در ضوابط و مقررات شهرداری، آیین نامههای ساختمانی و همچنین مباحث ۲۳ گانه مقررات ملی ساختمان، ضابطه مشخصی درخصوص احداث هلی پد، نیامده است، مدیریت شهری در تلاش است در تعامل با نهادهای مربوطه و در اسرع وقت، وضعیت ساختمانهایی که در شهر تهران دارای هلی پد هستند را مشخص کند.
خبرگزاری آنا
درباره نویسنده
نویسنده