تاثیر اندک دور دوم قرنطینه بر فعالیت‌های «ایکیا»

شرکت ایکیا بزرگ‌ترین خرده‌فروش مبلمان خانگی جهان بر تولیدات خود می‌افزاید تا بتواند پابه‌پای تقاضای موجود در دوران پاندمی که در آن افراد قصد اصلاح دکوراسیون منازل خود را دارند، پیش رود.

به نقل از فایننشال تایمز، این شرکت سوئدی که در بسیاری از کشورهای جهان فروشگاه دارد، اعلام کرده است که گرچه با اثرات منفی دور دوم قرنطینه‌ها و تعطیلی‌ها در اروپا دست و پنجه نرم می‌کند، اما این اثرات به اندازه دور نخست مخرب نیستند و این بار شرکت می‌تواند به تولید خود برای عرضه مبلمان به‌صورت بسته‌بندی‌های مسطح ادامه دهد. محصولات ایکیا به نحوی عرضه می‌شود که خریداران در بسته‌بندی‌های بزرگ و کوچک کتابی شکل و مسطح آنها را دریافت می‌کنند و سپس در منزل با استفاده از نقشه و کتابچه راهنمایی که ایکیا ارائه می‌کند می‌توانند کالای خریداری شده را خودشان مونتاژ کنند و به شکل مبل، کمد، میز و… آماده استفاده کنند. مارتین فون دام، مقام ارشد اینتر ایکیا، شرکت اصلی امپراتوری گروه شرکت‌های خرده‌فروشی ایکیا در این رابطه به فایننشال تایمز گفت که فروش فروشگاه‌های این شرکت به واسطه تعطیلی این فروشگاه‌ها در زمان بازگشایی مدارس طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر آسیب دید. وی افزود: «این تعطیلی دور دوم اما با دور نخست قابل مقایسه نیست. نکته مهم این است که ما تولیدمان را متوقف نمی‌کنیم. گرچه روند فروش کندتر می‌شود، اما افت بهره‌وری در دور نخست تعطیلی‌ها را شاهد نخواهیم بود.»   در حال حاضر از هر ۱۰ فروشگاه ایکیا در کشورهایی همچون فرانسه، ایرلند، جمهوری چک، اسلوواکی، بلژیک، و انگلستان، یک فروشگاه تعطیل شده است، اما اثرات منفی این تعطیلی‌ها با افزایش فروش آنلاین این شرکت جبران شده است. این در حالی است که در دور نخست تعطیلی‌های کرونا، در ماه آوریل، حدود سه چهارم از مجموع ۴۵۰ فروشگاه این شرکت هریک به‌طور متوسط هفت هفته تعطیل شده بودند. این بزرگ‌ترین خرده فروش مبلمان جهان طی چند ماه گذشته از تامین‌کنندگان مواد خود خواسته است بر شیفت‌های کاری خود بیفزایند تا به جبران افت تقاضا در دور نخست قرنطینه‌ها حالا بر تقاضای افرادی تمرکز کنند که از خانه کار می‌کنند و تقاضایشان برای تغییر و بهبود دکوراسیون منزلشان افزایش یافته است. فون دام در این رابطه گفته است که برای رسیدن به این هدف، ایکیا به عرضه‌کنندگان مواد اولیه خود وام و پیش‌پرداخت کالایی پرداخت کرده و برای سرمایه کارشان بودجه تامین کرده است. وی افزود که انتخاب‌های مشتریان و مقدار خرید آنها در دوران کرونا تغییر کرده است. بر این اساس، میانگین اندازه سبد مشتریان ایکیا در سال‌جاری تا حدود یک سوم افزایش یافته و از ۹۳ یورو به مقداری بین ۱۱۸ تا ۱۲۰ پوند رسیده است. 

منبع:دنیای اقتصاد

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35