بیش از ۵۰ درصد خدمات شهرداری در حوزه شهرسازی در یزد غیرحضوری شده است
محمد مهدی شرافت معاون شهرسازی و معماری استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اصلی ترین وظیفه شهری بحث خدمات اداری است که عمده ترین خدمات در حوزه شهرسازی رقم می خورد و در این راستا نیز معتقدیم که حوزه های عمرانی، شهری و اداری به عنوان سه وظیفه اصل شهرداری است.
وی افزود: عمده ترین نارضایتی های مردمی در زمینه خدمات شهری و شهرسازی است که با توجه به املاک دارایی های مردمی، ضعف های قوانین، قوانین مغایر با هم شاهد این نارضایتی ها هستیم.
شرافت بیان کرد: یکی از بخش های مورد توجه در خدمات شامل تصمیم گیری در خصوص الکترونیک بودن خدمات و غیر حضوری بودن آن است و در این راستا نیز طرح شهروند سپاری را دنبال کردیم.
وی گفت: در این طرح مردم بدون نیاز به حضور فیزیکی بتوانند خدمات خود را دریافت کنند و در این راستا نیز بخشی از مجوزها را دنبال کردیم و پاسخگویی آنی به بیش از ۵۰ درصد رساندهایم که در منطقه ۳ بیشترین پاسخگویی آنی را داریم.
معاون شهرسازی و معماری استان یزد گفت: در یک سال گذشته به صورت میانگین میزان ۳۴ درصد پاسخگویی آنی داشته ایم که در بحث های غیر آنی دفاتر کارگزاری فعالیت دارند.
دروی بیان کرد: ادامه نیز تغییر کاربری و تغییر تراکم را دنبال می کنیم که سعی داریم آن را نیز به صورت غیر حضوری دنبال کنیم.
شرافت گفت: ما سعی داریم به صورت صحیح و شفاف در زمینه خدمت رسانی گام برداریم .
شبستان
درباره نویسنده
نویسنده