بهره مندی از هنر مهندسین ایرانی در معماری اسلامی-ایرانی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر توجه به هنر مهندسین ایرانی در ساخت مدارس با معماری اسلامی ایرانی تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی ،  در اختتامیه گردهمایی  مدیران کل نوسازی مدارس کشور که صبح روز جمعه ۲۸بهمن در مشهد برگزار شد  با اشاره به  غنای فنی و فرهنگی هنر مهندسین ایرانی اظهار داشت:باید از ذوق همکاران ادارات نوسازی در معماری ایرانی و اسلامی مدارس بهره مند شوید.


معاونی عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم  که در آستانه عید مبعث در جوارحرم امام رضا علیه السلام  برگزار شد، گفت: از ذوق همکاران ادارات نوسازی در معماری ایرانی و اسلامی مدارس بهره مند شویم.
خان محمدی ضمن تشکر از مدیران نوسازی مدارس کشور گفت: ما در یک  میدان و یک جبهه تاثیرگذار فرهنگی هستیم و اگر بخواهیم کاری انجام دهیم بیشتر روی نگرش ها برنامه ریزی خواهیم کرد لذا  در این مدت که در زیست کار هستیم باید  مراقبت کنیم و به عنوان یک مدیر در این شرایط پیچیده با مسائل مختلف از فرصت ها استفاده کنیم .
وی با تاکید بر اجرای کیفی پروژه ها به حضور و نظارت میدانی مدیران بر روی پروژه ها تاکید کرد، و از مدیران خواست تا حداکثر بهره مندی از ذوق و هنر مهندسین ایرانی  در معماری ایرانی و اسلامی مدارس  را داشته باشند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان تاکیدکرد: ظرفیت خیران و به خصوص ظرفیت بانوان خیر را جدی بگیرید بانوان این ظرفیت را دارند تا در کنار شما به عنوان مشاور کمک نمایند.ما با نثار خون عزیزانمان در این جایگاه قرار گرفتیم لذا باید با کار جهادی قدردان این عزیزان باشیم.

آموزش و پرورش دریایی از نخبه است
در ابتدای این جلسه هدایت ا… هاشمی نسب از پیشکسوتان سازمان نوسازی  به اهمیت جایگاه خیران اشاره کرد و گفت: جایگاه خیران را محترم بشمارید. اولین مجمع که در خراسان رضوی  تشکیل شد تعداد اعضای آن بسیار محدود بود اما اینک به بیش از سه هزار نفر رسیده است.


وی افزود: خَیِّر باید نیازها را لمس کند چرا که اگر آن را درک نکند نمی تواند ملاک های مد نظر شما را پیاده کند. سازمان نوسازی دو محیط درونی و بیرونی دارد در این محیط درونی یک نفر به عنوان رئیس سازمان سکاندار است اما مدیران نوسازی در محیط بیرونی در استان باید برنامه و اهداف خود را بنویسند.


این پیشکسوت سازمان نوسازی افزود:آموزش و پرورش دریایی از نخبه است باید آن ها را پیدا کرد و قدر این نخبه ها را دانست و مدیران نوسازی به عنوان سکاندار در استان ها هستند و قرار نیستید مشکلات خود را برای سازمان ها بیاورند بلکه باید سازمان را با خود همراه کنند و به مدیران توصیه می کنم از تلاش برای رفاه همکاران خود دریغ نورزند و ارتباط و تعامل بالایی با مدیران آموزش و پرورش داشته باشند.

هاشمی نسب ادامه داد: امیدوارم برای رفع کمبود فضا در استان خراسان تحولی جدی صورت پذیرد.


در ادامه شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز به کمبودها در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:برخی از کمبودها را شاید بتوان در کوتاه مدت برطرف کرد اما حل شدن برخی کمبودها نیاز به زمان دارد. کمبود نیروی انسانی را طی دو تا سه مرحله برطرف نمودیم اما برای کمبود فضا تلاش کردیم با دو شیفته کردن مدارس اقداماتی انجام دهیم که امیدوارم در این خصوص تحولی صورت بگیرد و نیاز اساسی ما تا دو سه سال آینده با  حرکت جهادی برطرف شود.

درباره نویسنده