پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بافت تاریخی و میراثی نباید مانع توسعه باشد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند بافت و یا معماری تاریخی مانع توسعه است اشتباه می‌کنند، عنوان کرد: بافت تاریخی نباید مانع توسعه باشد.

 عزت الله ضرغامی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و همچنین جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارتخانه و بلکه همه نهادهای دست‌اندرکار در برنامه توسعه کشور هستند.

وی افزود: این گروه‌ها فعالیت‌های مرتبط را رصد کرده و با دلسوزی و دغدغه مطالبات خود را بیان می‌کنند و اجازه انحراف در عملکرد را به مدیران نمی‌دهند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کسی مخالف این نیست که قزوین یک شهر تاریخی ریشه دار و با هویت است و این ریشه را حتی مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به قزوین به طور مفصل مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند بافت تاریخی یا معماری و مهندسی تاریخی مانع توسعه است اشتباه می‌کنند، عنوان کرد: باید سعی کنیم فضاها و بافت‌های تاریخی مانع توسعه نشوند.

ضرغامی ادامه داد: برای حل مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی در استان قزوین اختیارات خود را به استان قزوین تنفیذ می‌کنیم تا در جلساتی با مدیریت استاندار و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین نظر کارشناسان حوزه مرتبط در مورد نحوه حل مسائل تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: ما در استان بر اساس مصالحی که گفته شد باید تصمیم بگیریم و بر همین اساس نیز هر تصمیمی که این شورا بگیرد مورد تأیید وزارتخانه خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تمام تلاش‌های ما باید در راستای حفظ منافع مردم باشد و این منافع مردم است که باید در اولویت قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: باید با همدلی و با برنامه ظرفیت‌های عظیم گردشگری استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

مهر

درباره نویسنده