بازنگری در سبک شهرسازی یزد با حفظ هویت و اصالت

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد با اشاره به ایجاد تغییرات گسترده‌ در سبک شهرسازی و معماری این کلان‌شهر، گفت: بازنگری در سبک شهرسازی یزد با تاکید بر حفظ هویت و اصالت ضروری است.

محمدمهدی شرافت با بیان اینکه یزد از تمدنی دیرینه و ارزشمند برخوردار است، اظهار کرد: امروزه شهر یزد را به عنوان یک میراث جهانی در سراسر جهان می‌شناسند و ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر گواهی بر این موضوع است.

وی تصریح کرد: در طول قرن گذشته تغییرات بسیار گسترده‌ای در سطح شهر یزد صورت گرفت که حجم این تغییرات در دهه‌های گذشته بسیار گسترده‌تر و بیشتر بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد افزود: یکی از نگرانی‌های بسیار مهم در ارتباط با تغییرات حوزه شهرسازی این است که شهر یزد هویت خود را از دست بدهد و از ارزش‌های والای این شهر تنها نامی در خاطره‌ها و کتاب‌ها باقی بماند.

وی گفت: داشتن شهری بزرگ، آباد و با جمعیت زیاد بدون وجود اثری از ارزش‌ها و هویت اصیل خطری بسیار بزرگ برای یزد و ارزش‌ها و هویت آن است.

شرافت با تاکید بر ضرورت حفاظت و احیای هویت اصیل یزد، ادامه داد: باید در فعالیت‌های مختلف سطح شهر و امور مرتبط با زندگی مردم نقش یزدی بودن را احیا کنیم، البته با وجود اینکه تمام وظایف این حوزه برعهده شهرداری نیست، اما این نهاد نقش بسیار مهم و محوری در آن ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از آرزوها و البته برنامه‌های مهم شهرداری یزد این است که بتوانیم هویت اصیل را در تمام فعالیت‌ها نهادینه کنیم، از این‌رو در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرداری، لازم است سایر نهادها و دستگاه‌های اداری استان نهادینه کردن هویت اصیل را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصول اساسی در هویت یزد که از دیرباز تاکنون به امانت مانده است، سبک معماری و شهرسازی بسیار خاص، منحصربه‌فرد و زیبای این شهر است، خاطرنشان کرد: امروزه معماری و شهرسازی یزد دستخوش تغییرات زیادی شده است و شهرداری در نظر دارد این هویت را به معماری یزد بازگرداند.

ایمنا

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35