بازار ۹۰۰ ساله شهرضا در آستانه متروکه شدن

مرمت بازار تاریخی شهرضا که شاهکار معماری دوران سلجوقی محسوب می‌شود به دلیل نبودن طرح مرمت متوقف شد.

 بازار شهرضا که شاهکار معماری و یک بنای تاریخی در کشور محسوب می‌شود در حال متروکه و مخروبه شدن است و شهرضا در حال از دست دادن بازار قدیمی‌اش است. بازار تاریخی شهرضا بنایی به‌جا مانده از دوران سلجوقی است که بخش‌هایی از آن فرسوده و آسیب دیده است.

بازار شهرضا بخش مهمی از تاریخ این شهر است و در اهمیت آن همین بس که در شمار بازار‌های تاریخی ایران است که همچنان عملیات داد و ستد در آن در جریان دارد، مرمت بازار شهرضا در طرح بازآفرینی شهری در قالب یک برنامه مشترک با مشارکت اداره راه و شهرسازی، اوقاف، کسبه بازار، شهرداری و میراث فرهنگی آغاز شد، اما به دلیل نبودن طرح مرمت بازار شهرضا متوقف شد.

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فلسفه وجودی ستاد‌های بازآفرینی آن است که از ظرفیت همه دستگاه‌های اداری و خدماتی استفاده شود، اظهار داشت: شهرداری هر شهری به عنوان دبیر و فرماندار رئیس ستاد بازآفرینی هستند، باید با مشارکت دستگاه‌ها، خدمات بیشتر به اهالی شهر داده شود.

او  با بیان اینکه مردم از کمبود خدمات رنج می‌برند و حداقل باید یک آسفالت مناسبی وجود داشته باشد، افزود: باید یک همدلی و همراهی بیشتری را برای اتمام پروژه‌ها در مدیریت شهری داشته باشیم، وقتی جایی شکل می‌گیرد و ساختمان ساخته می‌شود، آسفالت، مدرسه و فضای سبز هم باید شکل بگیرد و در ادامه کتابخانه، زمین ورزش و فرهنگسرا نیز ساخته شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه وضعیت مالی شهرستان و وضعیت معیشتی مردم و کمبود‌ها را می‌دانیم، اما باید حداقل‌ها را رفع کنیم، بیان کرد: ۲ سال است درگیر ساخت مدرسه در محله چاوشی شهرضا هستیم، می‌شد این مدرسه تمام شود و مدرسه دیگری آغاز شود.

او  با تأکید بر اینکه برای ساخت این مدرسه باید از اختیارات استان استفاده شود، بیان کرد: اعتباری که برای این مدرسه واریز شده از حساب ۹۹ است و هنوز تخصیص ۱۴۰۰ را پرداخت نکردیم، بهانه‌ای برای ساخت مدرسه نباید باشد، پول در حساب شهرداری است، همه چیز برای ساخت مدرسه آماده است و مابقی هزینه اتمام مدرسه را وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌کند، فقط باید اداره کل نظارت کند.

عبوری تصریح کرد: مدیران باید در جذب اعتبارات اهتمام ورزند، اگر پولی که دولت به سختی در این شرایط تامین کرده است را مدیری نتواند جذب کند هیچ بهانه‌ای در آن رابطه پذیرفتنی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/barandat/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/barandat/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35