ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

کفپوش سنگی گزینه ایده آل در فضاهای لوکس

برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی ساختمان انواع مصالح ساختمانی به کار می روند. یکی از مهم ترین مواردی که در دکور لوکسی به آن توجه می شود ، نوع کفپوش استفاده شده در آن فضا است. در حال حاضر برای طراحی داخلی کف اتاق پذیرایی از کف پوش های متفاوتی مانند سرامیک ،کفپوش سنگی  و یا انواع دیگر کفپوش استفاده می شود.

امروزه در بازار نمونه های خلاقانه ای از انواع کفپوش ها با متریال های متفاوت عرضه می شود که تمامی سلیقه ها و بودجه های درآمدی را پوشش دهد. در این بین انواع کفپوش سنگ جزء نمونه های لوکس کفپوش به حساب می آیند و در دسته گران ترین مصالح ساختمانی قرار دارند. در این نوشتار قصد داریم مزایا ، معایب و جذابیت های استفاده از کفپوش سنگی در فضاهای لوکس را ارزیابی کنیم.

 
 

انواع کفپوش سنگ

انواع کفپوش سنگ | تهران دیزاین

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در خانه های لوکس و پنت هاوس ها ، کفپوش سنگ بیشترین استفاده را دارد. این متریال جذاب و لوکس با انواع مختلف سنگ تهیه می شود. این مسئله انتخاب رنگ و رنگ دلخواه سنگ را آسان تر می کند. این کفپوش ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل مناسب اماکن پر رفت و آمد است. در ادامه انواع مختلف کفپوش سنگی را بررسی می کنیم.

  • کفپوش گرانیتی

این مدل کفپوش ، از مقاوم ترین سنگ ها تهیه می شود و زیبایی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای فضاهای لوکس و کف پذیرایی است. سنگ گرانیتی در رنگ های مختلف قرمز ، قهوه ای ، سیاه ، شکلاتی ، سبز ، آبی و صورتی در بازار به فروش می رسد. این تنوع رنگی انتخاب نمونه مناسب دکوراسیون را آسان می کند.

از سویی دیگر این امکان وجود دارد که سنگ گرانیتی را با سایر سنگ ها ترکیب کرد و میان سنگ های کفپوش و دکوراسیون داخلی ، هارمونی برقرار کرد. همچنین از این سنگ در فضا هایی مانند کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی می توان استفاده کرد.

  • سنگ تراونتن

این نمونه کفپوش مقاومت کمتری در مقایسه با کفپوش گرانیتی دارد. به همین دلیل بیشتر جنبه تزیینی دارد و مناسب اماکن با رفت و آمد زیاد نیست. نکته جالب توجه درباره این سنگ ، خنکای آن است. سنگ گرانیتی توان جذب گرما دارد؛ اما سنگ تراونتن چنین قابلیتی ندارد و سرد است.

این نکته سبب می شود که این سنگ مناسب فضا هایی مانند حمام و استخر ها باشد. از سوی دیگر به دلیل مقاومت پایین ، احتمال خش ، ضربه و صدمه در آن به میزان زیادی وجود دارد.
  • سنگ آهکی

کفپوش سنگی آهکی مناسب دکوراسیون های با رنگ ملایم و سبک است. این نوع کفپوش در رنگ های ملایم ، مات و در طیف رنگی خاکستری در بازار موجود است. از جمله ویژگی های این سنگ ، سادگی و شیک بودن آن است.

  • سنگ مرمر

کفپوش سنگی مرمر ، متریالی خاص ، لوکس ، شیک و جذاب است که قیمت بالایی نیز دارد. این نوع کفپوش درخشندگی بالایی دارد. اما در مقابل برخی معایب را نمی توان نادیده گرفت. این نوع کفپوش سنگی به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می کند و در عین حال شکنندگی و لغزندگی بالایی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استخر ها ، سرویس بهداشتی و حمام نیست.

  • سنگ مرمریت

یکی دیگر از انواع کفپوش سنگی ، سنگ مرمریت است که در طیف رنگی کرم روشن تا بژ در بازار به فروش می رسد. زیبایی بی نظیر این کفپوش ، آن را تبدیل به کفپوشی مناسب لابی هتل ها و ساختمان های لوکس می کند. البته این نوع سنگ در میان انواع کفپوش سنگی ، از جمله گران ترین ها است.

قیمت کفپوش سنگی

همان طور که بیان شد این کفپوش ، از جمله گران ترین متریال های ساختمانی به حساب می آید. اما در تعیین قیمت آن عوامل متعددی مانند نوع سنگ، شرکت تولید کننده ، ابعاد و رنگ سنگ موثر هستند.

اما می توان گفت که سنگ تراونتن و مرمر از جمله ارزان ترین ها و سنگ گرانیت و مرمریت در دسته گران ترین ها قرار دارد.

مزایای کفپوش سنگی

مزایای کفپوش سنگ | تهران دیزاین

  • مقاومت و ماندگاری بالا در متریال سنگ ، به طوری که کمتری نیاز به تعویض پیدا می کند.
  • تنوع در طرح و رنگ که سلیقه بیشتر افراد را به راحتی پوشش می دهد.
  • متریالی طبیعی با زیبایی منحصر به فرد که دکوراسیونی لوکس در فضای خانه ایجاد می کند.
  • نظافت سریع و راحت که باعث بهداشت بیشتر در محیط می شود.
  • جذب کمتر آلودگی و گرد و غبار
  • انتقال دهنده گرما در فصل سرد سال
  • خنکای سنگ در فصل گرم سال و ایجاد تعادل در دمای محیط
  • متریالی سازگار با محیط زیست ، بدون آسیب رساندن به کف
  • انعکاس نور در سنگ که موجب بیشتر شدن روشنایی فضا می شود.
  • فراهم بودن امکان پولیش کردن سنگ کفپوش

معایب کفپوش سنگی

  • قیمت بالا نسبت به سایر کفپوش های موجود در بازار
  • وزن بالای متریال که نصب آن را کمی سخت و زمان بر می کند. علاوه بر آن نیاز به نصابان حرفه ای و با تجربه دارد.
  • احتمال آسیب رسیدن به کودکان بر اثر زمین خوردن
  • این نوع کفپوش صدای زیادی برای طبقات پایین تر تولید می کند .به همین دلیل در صورت برخورد اشیاء روی کفپوش، صدای زیادی در طبقه پایین تر شنیده می شود.
  • لغزندگی بالای سنگ و بالا رفتن احتمال سر خوردن و خطر برای همه افراد

انواع کفپوش سنگ ، مناسب فضا های لوکس

کفپوش سنگی لوکس | تهران دیزاین

کفپوش های سنگی با مزایای متعددی مانند مقاومت بالا ، طبیعی بودن و زیبایی چشم نواز مناسب استفاده در اماکن مختلف هستند. البته با توجه به سنگ رنگ کف ، نوع فضا ، ابعاد فضا ، نوع کاربری ساختمان و سبک دکوراسیون داخلی باید از نوع مناسب کفپوش سنگی استفاده کرد.

اما در مجموع این متریال ساختمانی با مقاومت و ماندگاری بسیار مناسب خود ، کفپوشی خاص و زیبا برای فضا های داخلی و بیرونی ساختمان است. از سوی دیگر در فضا های لوکس مانند پنت هاوس و یا فضای پذیرایی ، کفپوشی مناسب ، با استحکام ، زیبا و خاص است.

اما در نظر داشته باشید که در خانه هایی که کودکان خردسال و سالمندان زندگی می کنند ، به تنهایی نمی توان از این کفپوش در کنار مبلمان استفاده کرد. بهتر است برای ایجاد امنیت بیشتر ، قسمت هایی از فضای خانه با استفاده از فرش پوشیده شده باشد تا احتمال خطر را کاهش دهد.

سخن پایانی

 کفپوش ها ، به عنوان پوششی برای سطوح مختلف فضای داخلی و بیرونی ساختمان به کار می روند تا علاوه بر زیبایی ، با سایر المان های موجود در دکور محیط هماهنگی داشته باشند. در این میان ، کفپوش سنگی گران ترین و البته مقاوم ترین نوع کفپوش شناخته می شود که فضایی لوکس ، جذاب و شیک از دکوراسیون داخلی به نمایش می گذارد.

این نوع متریال ساختمانی طبیعی مزایای بی شماری دارد و به علت زیبایی ، سازگاری با محیط زیست ، سهولت در نظافت و مقاومت بالا به کار می رود. اما در مقابل برخی معایب نیز در آن وجود دارد. از جمله این موارد می توان به احتمال سرخوردن ، لغزندگی و پر سر و صدا بودن آن اشاره کرد. البته فراموش نکنید که استفاده از انواع کفپوش لوکس و خاص در جای مناسب هیچ کدام از این معایب را ندارد و دکوراسیونی زیبا و جذاب از اتاق پذیرایی و خانه شما به نمایش می گذارد.

 

 

منبع:تهران دیزاین سنتر

درباره نویسنده