پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

چهره های مشهور ایرانی که مهندس هستند

در میان چهرها های مشهور هنری و ورزشی برخی از سلبریتی ها فارغ التحصیل رشته های مهندسی هستند اما در رشته های دیگری که فعالیت می کنند به شهرت رسیده اند.

چهره های مشهور

در بسیاری از خانواده ها، تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی از دغدغه های والدین برای فرزندانشان است و گاه فرزندان برخلاف علاقه درونی خود، به تحصیل در این رشته ها می پردازند اما در آینده به سراغ علایق خود رفته و چه بسا موفق تر می شوند.

به مناسبت پنجم اسفند ،روز ملی مهندس و تبریک این روز به همه مهندسان برخی از چهره های مشهوری که دررشته مهندسی تحصیل کرده اند و در عرصه دیگر مموفق بوده اند را  معرفی می کنیم. 

سلبریتی های که مهندس هستند 

امیر جدیدی، مهندس صنایع

زمینه فعالیت:بازیگری

امیر جدیدی بازیگر پر کار سینما، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است.

امیر جدیدی با فیلم آفریقا به کارگردانیهومن سیدی  فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم «تنگهٔ ابوقریب» و «عرق سرد » از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گردید.

بازیگران تحصیل کرده

رضا رشیدپور  مهندس عمران

زمینه فعالیت:اجرا و بازیگری

رضا رشید پور یکی از مجریان موفق برنامه های تلویزیونی است که سابقه بازیگری در چند فیلم و سریال را نیز دارد فارغ التحصیل رشته عمران است. او اجرای برنامه های موفقی همچون مثلث، دیوار شیشه ای، دید در شب و حالا خورشید و بازی در فیلم سوپراستار، بی پولی و قاتل اهلی را در کارنامه خود دارد.

رضا رشیدپور علاوه بر فعالیت های هنری خود، در رشته مهندسی عمران نیز فعالیت می کند. علاوه بر این دارای مدرک خلبانی ایرباس نیز می باشد.

رضا رشیدپور

علی دایی مهندس متالوژی

زمینه فعالیت:فوتبالیست، مربی

علی دایی آقای گل فوتبال در جهان که در فوتبال ایران، آلمان و قطر به میدان رفته و موفقیت های زیادی برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است دانش آموخته رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او

علاوه بر فوتبال، درتجارت نیز موفق بوده است و مدیرعامل چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است.

علی دایی

بهنوش طباطبایی مهندس کامپیوتر و دکتر روانشناس

زمینه فعالیت:بازیگری

بهنوش طباطبایی بازیگر کشورمان دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و کارشناسی ارشد روانشناسی است که به تازگی در مقطع دکترا پذیرفته شده و مشغول به تحصیل است. این بازیگر که با سریال یونس وارد عرصه بازیگری شد با سریال مسافری از هند مشهور شده و تاکنون در فیلم و سریالهی بسیاری بازی کرده است.

بهنوش طباطبایی

محمد رضا گلزار، مهندس مکانیک سیالات

زمینه فعالیت:بازیگری و خوانندگی

محمدرضا گلزار نوازنده گیتار گروه آریان که از سال ۷۷ با این گروه همکاری می کرد، فارغ التحصیل مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه آزاد اسلامی است. رضا گلزار برای اولین بار با فیلم سام و نرگس در بازیگری شناخته شد و بعدها به عنوان پولسازترین و گران ترین بازیگر سینما شناخته شد.

او علاوه بر بازیگری، مجری برنامه برنده باش در تلویزیون بود. سریال گیسو به کارگردانی منوچهر هادی ، آخرین کار اوست که در نوبت پخش شبکه نمایش خانگی قرار دارد.

محمدرضا گلزار

روزبه حصاری، مهندس صنایع

زمینه فعالیت:بازیگری و خوانندگی

روزبه حصاری بازیگر سریال بچه مهندس۳ فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است. این بازیگر که از دوران نوجو.انی در مدرسه تیزهوشان درس می خواند پس از اتمام دیپلم، مدتی درس عربی و شیمی را برای کنکوری ها تدریس کرد.

روزبه حصاری علاوه بر بازیگری در سریالهای تاریکی شب روشنایی روز، بچه مهندس و سلام آقای مدیر، در زمینه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت می کند.

روزبه حصاری

عادل فردوسی پور، کارشناس ارشد مهندسی صنایع

زمینه فعالیت:گزارشگری و تهیه کنندگی 

عادل فروسی پور گزارشگر و مجری موفق برنامه های ورزشی مانند نود، فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است اما شهرت خود را مدیون اجرای برنامه های ورزشی می داند.

عادل فردوسی پورجایگاه ویژه ای در میان اهالی فوتبال دارد. او علاوه بر اجرای برنامه های فوتبال، استاد مترجمی زبان در دانشگاه و مترجم کتاب نیز می باشد.

عادل فردوسی پور

سام نوری، مهندس برق

زمینه فعالیت:بازیگری 

سام نوری را بیشتر با نقش دکتر شمس در سریال مرد دوهزار چهره و وکیل خاندان دیوان سالار در سریال شهرزاد به خاطر داریم. این بازیگر فارغ التحصیل مهندسی برق ، مسلط بر ۴ زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی و فارغ التحصیل از دانشگاه های آلمان و فرانسه در رشته های مدیریت بین الملل با تمرکز بر اصول مذاکره، بازاریابی و مدیریت ای تی است.

سام نوری علاوه بر بازیگری، در رشته مدلینگ نیز در ایران و فرانسه فعالیت کرده است.

سام نوری

نیما شاهرخ شاهی، مهندس عمران

زمینه فعالیت:بازیگری

نیما شاهرخ شاهی بازیگری که با فیلم مکث وارد عرصه بازیگری شد فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است. نیما شاهرخ شاهی با فیلم پارک وی به شهرت رسید و به تازگی در عرصه کارگردانی مشغول ساخت فیلم سینمایی خود است.

نیما شاهرخ شاهی

لاله صدیق، دکترای مهندسی محصول

زمینه فعالیت :اتومبیل رانی و سوارکاری

لاله صدیق که قهرمان چندین دوره رقابت های اتومبیلرانی رالی بانوان و سوارکاری بانوان ایران است فارغ التحصیل دکترای مهندسی محصول است.

لاله صدیق اولین زن ایرانی است که در رشته اتومبیل رانی با مردان به رقابت پرداخته است. او علاوه بر اتومبیل رانی، مسئول آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیلرانی ایران و سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز دارد.

لاله صدیق

حسام الدین سراج، مهندس معماری

زمینه فعالیت:خوانندگی 

حسام الدین سراج یکی از خوانندگانی است که دارای تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی معماری دانشگاه شهید بهشتی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. حسام الدین سراج خواننده و نغمه سرای معروف کشورمان است.

این خواننده از دوران نوجوانی با کمک پدر، قدم در دنیای موسیقی گذاشته و تاکنون آلبومهای بسیاری را روانه بازار موسیقی کرده و کنسرتهای بسیاری در خارج و داخل ایران برگزار کرده است.

حسام الدین سراج علاوه بر نوشتن مقالاتی در باب زیبایی شناسی هنر و معماری و تطبیق وجوه اشتراک هنرها، سابقه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا را دارد.

حسام الدین سراج

رضا امیرخانی، مهندس مکانیک

زمینه فعالیت:نویسنده و منتقد ادبی

بسیاری از علاقه مندان به کتابهای رمان، حتما با نام رمانهای ارمیا، از به، رهش و قیدار آشنا هستند. این رمانهای پر طرفدار در دهه های اخیر را رضا امیرخانی به نگارش درآورده است که پر فروش بوده و مخاطبان بسیاری دارد.

این نویسنده مشهور فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف است. او علاوه بر فعلیت در زمینه مهندسی دارای مدرک خلبانی نیز می باشد.

رضا امیرخانی

 

 

 

منبع:namnak.com

درباره نویسنده