پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

پروژه سبز یکی از بزرگترین معماران جهان در سنگاپور

کی پی اف یکی از بزرگترین شرکت های معماری جهان است که سابقه تاسیس آن به ۱۹۷۶ و شهر فیلادلفیا در آمریکا باز می گردد. این مجموعه هم اکنون در آسیا و اروپا نمایندگی های فعالی دارد که پروژه های خارجی آنرا مدیریت می کنند. اخیرا خبر راه اندازی برج رابینسون در سنگاپور که یکی از پروژه های کی پی اف است موجب شده تا نام این گروه باردیگر به دلیل معماری برجسته و قابل تحسین آن، مورد توجه قرار گیرد.

در طراحی این برج توجه ویژه ای به استفاده از فضای سبز شده زیرا براساس قوانین ساخت و ساز سنگاپور که طی یک دهه اخیر اجرا شده است، ساختمان های بلندمرتبه جدید باید براساس معماری سبز و رعایت قوانین مرتبط در این زمینه احداث شوند.

پروژه برج رابینسون در یکی از خیابان های اصلی سنگاپور با همین نام قراردارد. کاربری این ساختمان اداری و تجاری است بطوریکه مراکز خرده فروشی در بخش اول ساختمان و دفاتر اداری در طبقه های فوقانی آن قرار خواهد داشت. ۲۰ طبقه اداری و یک باغ کوچک فضای آزاد روی سقف اول(ساختمان طراحی ماژولار تکه ای دارد) این ساختمان با امکانات ویژه پذیرایی بر جذابیت های پروژه می افزاید.

در هماهنگی با سیاست های سبز ساخت و ساز در سنگاپور، کی پی اف از طراحی راهروی سبز در برج رابینسون استفاده کرده است که بیشترین فضای اختصاص یافته به این قسمت را می توان در مرتفع ترین بخش ساختمان که در واقع تبدیل به یک باغ سرپوشیده شده، مشاهده کرد.

 

فاران مرتضایی وحید

درباره نویسنده