پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

پارکی که بدون افتتاح در حال تخریب است

پارک سلامت ارومیه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز چهار سال بعد فاز اول آن افتتاح گردید ، بر اثر بی توجهی شهرداری ارومیه به حال خود رها شده و در حال تخریب است.

 بی‌توجهی به پارک سلامت «ساغلیخ باغی» ارومیه که وعده‌های زیادی در خصوص آن در شهرداری قبلی این شهر برای آن داده شده بود، در حال تخریب و نابودی است.

این پارک که در امتداد پارک‌های ائللرباغی، ساحلی و گوللرباغی (دانشجو) و در ادامه ساحل رودخانه شهرچای ارومیه از سال‌ها قبل در حال ساخت بوده این روزها کاملا به حال خود رها شده است.

رضا جوان‌کیا معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه در سال ۹۴ طراحی یست دوچرخه‌سواری، چرخ و فلک ۳۲ متری و مسجدی با معماری خاص سنتی در این پارک را وعده داده بود و در سال ۹۵  از اتمام عملیات اجرایی آن طی ۶ ماه با پیش‌بینی  ۳۰۰۰۰ مترمربع فضای سبز ، ۱۴۴۰ متر مسیر دوچرخه سواری، پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو و سایر فضاها اعم از مسجد، کافی شاپ، جایگاه های خودپرداز ، چرخ و فلک و فضاهای خدماتی برشمرده بود.

غلامرضا عدل‌دوست معاون شهرسازی و معماری شهردار ارومیه در تیرماه ۹۸ این پروژه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری عنوان و برای احداث آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه را اعلام کرده بود و علی شایگان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در شهریور سال ۹۸ از افتتاح فاز نخست آن در هفته دفاع مقدس خبرداده بود با این حال این پارک به شکلی ناقص مورد بهره‌برداری قرار گرفته و این روزها توجه چندانی برای تکمیل آن نمی‌شود.

با این حال آذرماه ۹۸ با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهری این پروژه افتتاح شد که تاکنون نیز پیشرفت آنچنانی برای تکمیلش انجام نگرفته است.

خبر آنلاین

درباره نویسنده