پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

نگاهی به کارنامه و آثار معماری آرش مظفری

آرش مظفری که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد اسلامی است ، پیش از این در کنار مهرداد گل محمدی اولین معمار مدعو در جلسات نقد معماری برنده جایزه سوم اولین دوره جایزه بزرگ معمار برای کارخانه نیپکو، اشتهارد بوده است. منتقدان، شاخص ترین اثر مظفری را ساختمان عصر دانش افزار می دانند؛ وی درطراحی این اثر از تئوری صفحات به هم مرتبط که این روز ها به صورت فرمال در آثار بسیاری معماران جوان دیده می شود، بهره برده است. ساختار این مجموعه به صورت فلزی و اتصالات پیچ و مهره است. مجموعه در طرح نهایی، شبیه توده ای به هم پیچیده با پوششی از کامپوزیت های نقره ای، بدون رفلکس و شیشه های رنگی است.
آرش مظفری فارغ‌التحصیل فوق لیسانس معماری به سال ۱۳۷۷ است؛اودر حدود یک دهه فعالیت معماری خود، چندین جایزه معماری و طراحی و چند بنای موفق را در کارنامه خود دارد.
اولین چیزی که آرش مظفری در مورد معماری خود می‌گوید تجربی بودن آنست او میگوید: شکل کار معماری ما تجربی است؛ معماری تجربی نه به آن معنای مصطلحی که درمعماری ایران وجود داشته‌است، برای همین است که نام دفتر معماری ما«شاخه تجربی معماری» است. ما به دنبال یک جریان تجربی معماری هستیم.این نوع معماری بر پایه مقایسه کردن و آزمون و خطا شکل می‌گیرد و یک جریان جهانی در معماری است… مثلا دفتر معماری آیزنمن یا ام.وی.آر.دی.وی هم دفترهای معماری از نوع تجربی هستند.

درباره نویسنده