د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

نخستین طرح تفصیلی شهرهای گلشن و سیرکان تصویب شد

 معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تصویب نخستین طرح تفصیلی شهرهای گلشن و سیرکان در دی ماه جاری در کمیسیون ماده پنج استان خبر داد.

سید مهدی میری  افزود: طرح تفصیلی بر اساس ضوابط و معیارهای طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر و همچنین وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در آن اولویت‌بندی شده و به بهسازی، نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تهیه و اجرای طرح تفصیلی نقش بسزایی در تحقق چشم انداز توسعه شهری در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: این طرح که به جزئیات می پردازد و کاربری های تجاری، فرهنگی،بهداشتی،آموزشی و….بر اساس رشد جمعیت تهیه می شود تا به یک ترسیم دقیق دست یافته و خواسته های مجموعه شهری را برآورده کند.

میری اضافه کرد: با تهیه و اجرای طرح تفصیلی، تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۱ شهر تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان ۱۹ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب هستند و طرح تفصیلی شهرهای کورین (سرجنگل) و آشار نیز دست تهیه و تدوین است.

ایسنا

درباره نویسنده