س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

ناهماهنگی‌های بصری شهر کرج برطرف می‌شود

احدالله احمدی پرگو، معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه اغتشاشات بصری زیادی در شهر شاهد هستیم، گفت: چه در معماری و فضاهای شهری و ساختمانی و چه در بحث مصالح، رنگ و طرح‌های به کار رفته در ساختمان‌ها که در اغلب موارد علاوه بر ناهماهنگی با محیط، با اصول و فرهنگ کشور هم سازگاری ندارد. 

وی ادامه داد: برای حل این معضل، سه سال گذشته طرح ساماندهی سیما و منظر شهری تهیه و به شورا شهر کرج ارسال شد و مورد تایید هم قرار گرفت. این طرح برای ساماندهی ورودی ها و پیاده روهای ساختمانی، ساماندهی نما و نورپردازی‌های ساختمانی و فضاهای شهری آماده شد که به سبب آن شهر برای استفاده همگان مناسب باشد.

پرگو در ادامه گفت: در سه سال گذشته کمیته نمای مناطق و کمیته نمای مرکز را تشکیل دادیم و به علاوه آنها کمیته سیما و منظر استان فعال شده که بررسی نما و بناهای مهم در این کمیته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نماهای ساختمانی باید مورد تالیا قرار بگیرند، گفت: کسانی که میخواهند پروانه ساختمانی بگیرند، باید علاوه بر نقشه ساختمان طرح و نمای ساختمان را هم ارائه کنند.

به گفته این مقام مسؤول طرح پیشنهادی در کمیته نما مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت و مالک موظف است نمای مصوب شده را کار کند در غیر این صورت شهرداری پایان کار ساختمان را صادر نخواهد کرد و حتی نماهای اضافی را برای تخریب و جمع آوری به ماده ۱۰۰ ارسال خواهد کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج افزود: کمیته ساماندهی پیاده رو هم با حضور معاونان معمار و شهرسازی مناطق، معاونت حمل و نقل و ترافیک مرکز هم فعال است و عمده فعالیت این کمیته شناسایی و حل مشکلات مربوط به پیاده روهاست.

منبع:فارس

درباره نویسنده