د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

موافقت با تغییر مکان شهرک مسکونی پرنیان قم 

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام برگزاری نخستین جلسه شورا در سال جاری از تصویب سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها، موافقت با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان و موافقت با تغییر مکان شهرک مسکونی پرنیان قم خبر داد.

خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  ضمن اعلام برگزاری نخستین جلسه شورای‌عالی در سال جاری در بیان جزئیات این نشست گفت: در نشست امروز شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها، طرح ویژه پیرامون دانشگاه تهران، تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان، الحاق باقیمانده اراضی موسوم به هوانیروز به محدوده شهر مسجدسلیمان و مکانیابی و طرح جامع شهرک مسکونی پرینان ۲ طرح شد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها، توضیح داد: اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، گزارش دبیرخانه را پیرامون بررسی علل کند بودن تقاضای موثر برای صدور پروانه ساختمان در برخی از نقاط کشور مورد بررسی قرار داد و با رویکرد بهبود و افزایش تاب‌آوری شهری، کاهش تمرکز و بروکراسی اداری و همچنین استفاده بهینه از رشد درونی شهرها تصمیماتی را اتخاذ کرد.

تصویب سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها

دانشجو ادامه داد: بر اساس این مصوبه، ضمن افزایش اختیارات کمیسیون‌های ماده ۵ برای تصمیم‌­گیری در بازتنظیم پهنه‌بندی شهرهای کشور، برای ساختمان‌های ناپایدار شهری واقع در خارج از بافت‌های فرسوده، تحت شرایطی، در صورت درخواست نوسازی بنا، امتیازات تراکمی ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

موافقت با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تصویب تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان از ۱۴۰۵ به ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: طرح جامع شهر بوکان باید در ماه های آتی تهیه شود و برای تصویب به شورای‌عالی شهرسازی و معماری بیاید.

مهلت ۴ ماهه وزارت دفاع برای اعلام نظر در خصوص الحاق اراضی باقیمانده هوانیروز به محدوده مسجد سلیمان

این مقام مسئول در خصوص الحاق باقیمانده اراضی موسوم به هوانیروز به محدوده شهر مسجد سلیمان ضمن اعلام بررسی این موضوع در شورای عالی گفت: با توجه به اینکه این محدوده مربوط به وزارت دفاع است، مقرر شد تا وزارت دفاع حداکثر تا ۴ ماه در این خصوص اعلام‌نظر کند و اعلام نظر خود را مکتوب به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه بدهد.

موافقت با تغییر مکان شهرک مسکونی پرنیان قم

دانشجو ادامه داد: موضوع مکانیابی شهرک مسکونی پرنیان قم نیز در جلسه امروز شورا بررسی و مقرر شد تا مکان این شهرک به دلیل تقاضای استانداری و مسئولان استان تغییر یابد که در این خصوص با موافقت شورا این تغییر جابه جایی شهرک انجام خواهد شد.

گفتنی است، بند دوم این نشست که به بررسی طرح ویژه پیرامون دانشگاه تهران اختصاص داشت به دلیل عدم حضور نمایندگان دانشگاه تهران لغو و به جلسه آتی شورا موکول شد.

درباره نویسنده