پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰

مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰

تاریخ ثبت نام : ۸,بهمن

تاریخ ارسال آثار : ۲۲,بهمن

زبان : انگلیسی

موقعیت : بر اساس ایده

نوع مسابقه : شرکت برای عموم آزاد است.

مجله eVolo مفتخر است از معماران، دانشجویان، مهندسین، طراحان و هنرمندان سراسر جهان دعوت به عمل آورد تا در مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰ شرکت نمایند. این مسابقه که از سال ۲۰۰۶ هر سال برگزار میشود یکی از معتبرترین مسابقات با موضوع ساختمان های بلند مرتبه است. این مسابقه ایده های برجسته ای که با به کارگیری تکنولوژی ها، متریال ها، برنامه ریزی ها، زیبایی شناسی و سازمان دهی های جدید فضایی، تعریفی جدید برای طراحی آسمان خراش ها ارائه میدهند را شناسایی میکند. eVolo ارتباط میان آسمان خراش و دنیای طبیعی، آسمان خراش و جامعه و آسمان خراش و شهر را مورد ارزیابی قرار میدهد.

داوطلبان شرکت در این مسابقه باید پیشرفت های تکنولوژی و دستاوردهای سیستم های پایدار را در نظر داشته باشند. و برای برطرف نمودن مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرهای معاصر، مثل کمبود منابع طبیعی و زیرساخت های لازم، افزایش جمعیت، آلودگی، اختلاف طبقاتی و پراکندی برنامه ریزی نشده محیط های شهری، متدهای جدید معماری و شهر سازی ارائه دهند.

مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰ سرمایه گذاری روی فضاهای عمومی و خصوصی و نقش افراد و گروه ها در خلق یک جامعه عمودی و پویا است. علاوه بر این پاسخی برای کشف و سازگاری زیستگاه های جدید و تعادل پویا میان انسان و طبیعت است – نوع جدیدی از طراحی منعطف که قادر است با تنظیم سیستم های خود هوشمندانه رشد کند.

برگزار کنندگان این مسابقه هیچ محدودیتی در سایت و مقیاس در نظر نگرفته اند. هدف eVolo فراهم کردن بیشترین آزادی برای شرکت کنندگان است تا آنها بتوانند بدون محدودیت خلاقانه ترین پروژه ها را ارائه دهند.

آسمان خراش قرن ۲۱ چیست؟

مسیولیت های تاریخی، متقابل، اجتماعی، شهری و محیطی این ابر سازه ها چه چیزهایی هستند؟

مجله eVolo تخیل طراحان سراسر دنیا را تحریک میکند، متفکرانی که استدلال های جدید و معمارانه ای از مسئولیت های اقتصادی، محیطی، فکری و ادراکی ارائه میکنند که میتوانند درک ما از یک آسمان خراش معاصر، اثر آن بر برنامه ریزی شهری و پیشرفت شیوه زندگیمان را اصلاح کند.

 

ثبت نام:

از معماران، دانشجویان، مهندسین و طراحان دعوت میکنیم تا با تیم های چند رشته ای در مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰ شرکت نمایند.

  • داوطلبان باید تا ۸ بهمن، ۱۳۹۸ ثبت نام کنند.
  • هزینه ثبت نام تا ۲۸ آبان، ۲۰۱۸ (دوره اول ثبت نام) ۹۵ دلار آمریکا است.
  • هزینه ثبت نام در بازه ۲۹ آبان، ۱۳۹۸ تا ۸ بهمن، ۱۳۹۸ ۱۳۵ دلار آمریکا است.
  • به ازای هر ثبت نام میتوانید یک پروژه را در مسابقه شرکت دهید.
  • داوطلبان میتوانند چند پروژه را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند اما برای ارسال هر پروژه باید دوباره ثبت نام کنند.
  • محدودیتی در تعداد اعضای هر گروه وجود ندارد. علاوه بر این شرکت در مسابقه به صورت انفرادی هم امکان پذیر است.
  • پس از ثبت نام، eVolo تا ۲۴ ساعت کد ثبت نام را برای شما ارسال میکند. ( لازم است این کد را در تمام شیت های ارسالی درج کنید.)

برنامه مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰

انتشار فراخوان مسابقه: ۲۶ تیر، ۱۳۹۸

پایان اولین دوره ثبت نام: ۲۸ آبان، ۱۳۹۸

پایان دوره نهایی ثبت نام: ۸ بهمن، ۱۳۹۸

فرصت نهایی برای ارسال آثار: ۲۲ بهمن، ۱۳۹۸

اعلام نتایج مسابقه: ۲ اردیبهشت، ۱۳۹۹

 

ارسال آثار:

مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰ یک مسابقه دیجیتالی ست و لزومی برای ارسال فیزیکی آثار وجود ندارد. شرکت کنندگان باید تا ۲۲ بهمن، ۱۳۹۸ (ساعت ۲۳:۵۹ به زمان شرقی) آثارشان را بهskyscraper2020@evolo.us ایمیل کنند.

 

جوایز مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰

رتبه اول: ۵۰۰۰ دلار امریکا + نشر اثر توسط v2com

رتبه دوم: ۲۰۰۰ دلار امریکا

رتبه سوم: ۱۰۰۰ دلار امریکا

آثار برنده و منتخب توسط eVolo و بسیاری از مجلات بین المللی و کتاب EVOLO SKYSCRAPERS 4 منتشر میشوند. علاوه بر این نتایج این رقابت توسط اکثر رسانه های آتلاین معماری و طراحی مثل The Huffington Post  و مجله The Wall Street کاور میشود.

 

داوران مسابقه معماری آسمان خراش ۲۰۲۰

Berrin Chatzi Chousein

Alper Derinboğaz

Jürgen H. Mayer

Manuel Navarro Zornoza

Michael Neumann

Ryuichi Sasaki

Lu Yun

 سایت اصلی مسابقات

درباره نویسنده