د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

مدل‌سازی فضای اشتراکی معماری با استفاده از فناوری‌های نوین

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک سامانه مدل‌سازی و فضای اشتراکی برای رشته معماری شده است.

مهدی غیاثی، عضو هیئت علمی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره محصولی که در این رویداد ارائه کرده‌اند، گفت: ما با دو محصول در این رویداد ملی شرکت کردیم. این محصولات در حوزه معماری، گرافیک و مدل‌سازی تحت عنوان اولین سامانه آنلاین رندِرینگ، مدل‌سازی فضای اشتراکی معماری و همچنین باشگاه معماری هستند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان در ادامه افزود: در چند سال اخیر قیمت سخت‌افزارهای مناسب رشته معماری به علت تحریم‌های غربی بسیار زیاد شده است. از آن سمت تورم و شرایط اقتصادی سخت شده و برخی از خانواده‌ها و دانشجویان با مشکل بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند. برای همین ما تصمیم گرفتیم که سخت‌افزارهایی را با به‌روز‌ترین فناوری دنیا و با قیمت بسیار پایین تهیه کنیم و در اختیار دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های فنی و مهندسی به صورت آنلاین قرار دهیم که خدمت خود را برای خروجی و مدل‌سازی ارسال کنند. پس از آن ما با کمترین هزینه و سرعت بالا در فرآیند خروجی، بدون اینکه اصطحلاکی روی سیستم به وجود بیاید، آن را انجام داده و ارسال می‌کنیم.

وی درباره مزایای این محصول توضیح داد:  این خدمت منجر به درآمد زایی می‌شود وفرصتی برای استعدادهایی که توان انجام کار دارند اما شرایط اقتصادی مانع می‌شود، فراهم می‌کند.

غیاثی درباره خدمت دیگر این شرکت اظهار کرد: خدمت دیگر ما در حوزه معماری است. فضایی با همکاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی و ریاست مرکز رشد برای دانشجوبان رشته معماری فراهم شده که می‌توانند به صورت گروهی و مشترک کار کرده و از تجربیات اساتید هم استفاده کنند. همچنین کارهایی که در آخر ترم به دانشجویان واگذار می‌شود یا پروژه‌های نهایی را در محیطی مناسب، حرفه‌ای و با تجهیزات و امکانات لازم به سرانجام برسانند.

خبرگزاری آنا

درباره نویسنده