ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

مدرسه نورمبین بسطام برنده جایزه بهترین ساختمان سال جهان

مدرسه نورمبین بخش بسطام شاهرود برنده رتبه اول مسابقه بین المللی دیزین بعنوان ساختمان سال ۲۰۲۰ در بخش طراحی معماری ساختمان‌های مدنی شد.
جایزه بین المللی دیزین رویدادی است که طی آن برترین ساختمان‌های جهان با کارکرد‌های متفاوت از لحاظ معماری، داوری و انتخاب میشود.
بخشی از اهمیت اعتبار “دیزین” که به محل رقابت برترین معماران جهان تبدیل شده، هیات داوری این جایزه است که شامل نام آورترین معماران که برخی از آن‌ها جایزه نوبل معماری را از آن خود کرده‌اند؛ می‌باشد.
پروژه معماری مدرسه نور مبین توسط استودیو تجربه بنیادین معماری در روستای ده خیر بخش بسطام در استان سمنان اجرا شده که انسیه خمسه و آرش نصیری معماران اصلی آن هستند. این پروژه در مساحت ۲۵۰۰ متر مربع از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.
صاحب این مدرسه موسسه خیریه و غیرانتفاعی نورمبین است که موفق شده تا برای دانش آموزان فضای آموزشی متفاوتی را بر مبنای آخرین متد‌های آموزشی در جهان، ارائه دهد.
این پروژه دارای یک طرح جامع و شامل توابع مختلفی است که در کنارهم مجتمع آموزشی نور مبین را شکل می‌دهند. فضای مشخص برای این مدرسه ۷ هزار متر مربع است که ۲۲۰۰ متر آن برای ساختمان سه دوره ابتدایی با کارگاه‌های چندمنظوره، آزمایشگاه و … در نظر گرفته شده است.
 
منبع:خبرگزاری بسیج

درباره نویسنده