ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

مبلمان در طراحی دکوراسیون

مبلمان به دلایل بسیاری از جمله دشواری حمل و نقل، بزرگ بودن، در راس توجه بودن و بسیاری از مسائل دیگر، نه تنها جزء اجزای مهم چیدمان دکوراسیون، بلکه به عنوان مهم‌ترین عنصر در این زمینه شناخته می‌شود. قطعا در اولین گام برای چینش دکوراسیون به جایگاه مبلمان توجه خواهید کرد. میز تلویزیون، فرش‌ها، تابلوها، میز غذاخوری، نحوه نورپردازی منزل، گلدان‌ها و بسیاری از وسایل دیگر با محوریت نحوه چیدن مبلمان و بر اساس آن تغییر کرده و موقعیت آن‌ها در اتاق و دکوراسیون را مبلمان منزل مشخص می‌کند.

مبلمان منزل در دکوراسیون داخلی همیشه از جمله ملزوماتی بوده اند که مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر زیادی روی خوب و بد بودن دکور خانه شما دارند. رابطه طراح دکوراسیون و مبلمان، مثل رابطه خطاط و قلم خطاطی است. عمق این ارتباط و نزدیکی هنگامی مشخص می شود که طراحان دکوراسیون اغلب از مبلمان به عنوان یک عنصر کانونی استفاده کرده و سایر ملزومات و اقلام تزئینی را در اطراف آن صورت می دهند. برای قرار دادن مبلمان متناسب با سبک دکوراسیون خانه شما، طرح و رنگ های مختلفی‌ از سبک های گوناگون مبل در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه تان از هر یک از این مبلمان استفاده نمایید.

برای این که شاهد هماهنگی خوبی میان تمام اجزای دکوراسیون داخلی خانه مان باشیم باید در هنگام انتخاب مبلمان کلیت فضا و تزیینات آن را نیز در نظر بگیریم. به طور مثال اگر در خانه تان گچبری های زیبا و پر جزییات، وسیله های دکوری چوبی و آینه های قدی یافت می شود به این معنا است که فضای داخلی شما سبک کلاسیک دارد و بنابراین باید مبلمان هایی که انتخاب می کنید هم سبکی کلاسیک داشته باشد. مبلمان با سبک مدرن هماهنگی فضا را از بین می برد و باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی فضایتان خواهد شد.

بافت مبلمان ها نیز یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که شما باید به آن توجه کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، بافت مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و آرامش در فضا دارد، اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از وسیله های دکوری چوبی زیاد استفاده کرده اید، بهتر است که دیگر مبلمان های تان چوبی نباشد تا دکوراسیون داخلی خانه تان سنگین و تیره نشود، بهتر است در کنار این وسیله های چوبی از مبلمان های تمام پارچه با رنگ های روشن استفاده کنید چرا که چوب به طور ذاتی جاذب نور است و این رنگ های روشن این کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهد کرد.

بر خلاف تصور خیلی از مردم که فکر می کنند مبل های L شکل نجات بخش دکوراسیون داخلی خانه آن ها است، اما همیشه هم این طور نیست، اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از یک دست مبل بهره می برید، بهتر است از این مبل ها صرف نظر کنید چرا که این کار فضای تان را خالی نشان می دهد و باعث بر هم خوردن نظم و تقارن دکوراسیون داخلی خانه تان خواهد شد و بر عکس اگر از دو دست یا تعداد بیشتری مبلمان بهره می برید، این مبل های L شکل به شما در تفکیک فضایی کمک خواهند کرد.

مبلمان های چند تکه برای فضاهای بزرگی مناسب هستند که شما می خواهید در هر گوشه خانه تان هماهنگی و نظم پیوسته میان مبلمان های تان را پیاده کنید، این مبلمان ها که معمولا دارای چند صندلی هستند بیشتر در فضاهایی که طراحی دکوراسیون داخلی آن ها به سبک معاصر یا تلفیقی است استفاده می شوند. شما می توانید هر تکه آن ها را در یک گوشه خانه استفاده کنید و به آن جذابیت ببخشید.

باید یادمان باشد که مبلمان ها مقدم بر هر چیزی، وسیله هستند برای راحتی و استراحت، پس شما هم به این نکات توجه کنید، اگر قرار است تا در طول روز مرتب از مبلمان تان استفاده کنید، پس آن ها باید خیلی راحت باشند، مبلمان های رسمی تر را بگذارید برای مهمان های تان و مواقعی که خیلی کم از آن ها استفاده می کنید، پس برای مصرف روزمره تان از مبلمان های مدرنی که راحت تر و زیبا تر و در عین حال متنوع تر هستند استفاده کنید.

درباره نویسنده