چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

لزوم طراحی فضای ایدئال با تلفیق معماری سنتی ایرانی و علم روز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تلفیق دو عامل علم روز با معماری اصیل ایرانی را بهترین راه برای طراحی ایده‌آل‌ترین محیط انسان‌ساخت برشمرد.
پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در همایش ملی پایداری در محیط‌های انسان ساخت که با حضور کارشناسان و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌های انسان ساخت، محیط‌های پایداری هستند که می‌توانند به نوبه خود مایه افتخار ساکنان هر منطقه و کشور باشند؛ بنابراین، نسل جوان، دانشجویان، استادان، کارشناسان، معماران و مهندسان شهرساز باید با الهام گرفتن از الگو‌های معماری اصیل ایرانی و به‌کارگیری علم روز در حوزه معماری و ساختمان، بتوانند محیط‌های پایدار انسان ساخت ایدئالی را برای نسل‌های بعدی خلق کنند.

وی افزود: امروزه تکنولوژی‌های روز در صنعت ساختمان به صورت جهانی گسترش پیدا کرده؛ کشور ما نیز در گذشته‌ای نه چندان دور صاحب دانشمندانی تراز اول بوده و با این پشتوانه، باید در این حوزه بومی‌سازی کرد و استاندارد‌های محیطی و اقلیمی را نیز به کار بگیریم تا در بلند مدت نه تنها از واردات بی رویه جلوگیری شود که حتی مرجعی برای صدور علوم در صنعت ساختمان به دیگر کشور‌ها شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: هدف از برگزاری این نوع همایش‌ها، ارائه راهکار برای رفع مشکلات کشور و استان بوده و این دانشگاه رسالت خود را همواره بر کمک به رفع مشکلات جامعه و مردم قرار داده است. از این رو از همه دانشجویان می‌خواهم تا با ارائه راهکار‌های علمی و عملیاتی در زمینه آلودگی هوا، بحران آب، مصرف انرژی و مباحث مهندسی بتوانند یاری رسان جامعه علمی کشور باشند.

خبرگزاری آنا

درباره نویسنده