ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

فراخوان ایده‌های ناب معمارانه برای “باغِ شهر”

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: این اداره با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به برگزاری مسابقه ملی معماری و شهرسازی “از باغشهر تا باغ‌شهر” کرده است.

وحید مهدویان اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقه ملی معماری و شهرسازی “از باغشهر تا باغ‌شهر” دریافت ایده‌های خلاقانه برای طراحی فضای پیشخوان ورودی باغ گل‌های شهر اصفهان به عنوان یکی از شاخص‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی ایران و اصفهان است.

وی ادامه داد: باغ گل‌های اصفهان سال‌های زیادی است برای شهروندان، مسافران و علاقمندان به گل و گیاه جاذبه‌ای منحصر به فرد به حساب می‌آید.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: موقعیت منحصر به فرد این باغ در کنار زاینده‌رود زیبا، دسترسی مناسب پیاده و سواره، دارا بودن گنجینه ارزشمند گیاهان کمیاب و دیگر عوامل محیطی و کالبدی امتیازات ویژه‌ای را برای این باغ فراهم آورده است اما به دلیل سازماندهی نامطلوب عناصر کالبدی پیرامون باغ گل‌ها، ورودی آن در این سال‌ها با مشکل عدم خوانایی روبرو بوده است.

وی با بیان این که فرصت ارائه آثار برای دبیرخانه مسابقه تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال جاری است، گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۱۵ تیر ماه برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده و با مطالعه فراخوان مسابقه با اهداف مسابقه، ضوابط و نحوه شرکت در آن، ویژگی‌ها، الزامات و محدودیت‌های طرح و معیارهای داوری آشنایی یابند.

ایمنا

درباره نویسنده