ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

عضو شورای تهران: طرح ساماندهی باغات به نتیجه رسید

محمد سالاری در سومین جشنواره توت کن گفت: تجلی عینی مشارکت مردمی با محوریت معتمدین محلات، روحانیت و شورایاران را در محله کن شاهد هستیم، ده ها جلسه و نشست طولانی در کمیسیون شهرسازی و معماری و شورای شهر و کمیسیون ماده پنج و … در مورد کن داشتیم و بالاخره برای اولین بار توانستیم یک طرح موضعی ساماندهی باغات انبوه شهر تهران و محدوده کن به عنوان ارزشمند ترین عرصه تفرجگاهی را با مشارکت ذینفعان و مردم به نتیجه برسانیم.

وی افزود:  تک تک معتمدین در فرایند جزئی ترین مسائل تخصصی قرار گرفتند و امروز همه ذینفعان در جریان همه مسائل هستند، در شواری عالی شهرسازی به این نتیجه رسیدیم که در کن می توان یک بارگزاری حداقلی با سازه های سازگار با باغات در نظر گرفت و شهرداری تهران نیز عرصه های عمومی اعم از کوچه باغ ها، و نهر ها و… را با بهترین متریال مناسب سازی کند، نورپردازی شود و از فضای بی دفاع شهری خارج شود.

به گفته سالاری، مشاغل نامتجانس شهری از این محدوده بیرون برود تا کن به یک عرصه عمومی در مقیاس شهری و ملی تبدیل شود و باغداران ضمن حفظ درختان خود یک سری بارگزاری های حداقلی سبک و سازگار با فضای تفرجگاهی ایجاد کنند تا ازسراسر کشور به این جا آمده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در آمدزایی هم برای باغداران داشته باشد.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی می توانند کن را به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر بگیرند، کن با این همه درختان کهنسال، آب و هوا و نهرها و قنوات اگر مثل اراضی عباس آباد با آن برخورد شود می تواند یک برد برد برای کن باشد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پایتخت تاکنون یک طرح تفصیلی و طرح توسعه شهری نداشته و کن برای اولین بار این طرح تفصیلی را گرفته است و یک الگوسازی در مقیاس جمهوری اسلامی ایران است.

سومین جشنواره توت کن با معرفی این منطقه گردشگری و کشاورزی در شمال غرب تهران به همت شهرداری منطقه ۵ تهران برگزار شد.

منطقه ۵ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک، شهران، آریاشهر، مهران، فرحزاد، شهرزیبا، جنت‌آباد، باغ فیض، سردار جنگل، کن و سولقان، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف واقع در منطقه ۵ تهران هستند.

منطقه ۵ پایتخت به پهنه توسعه شهر تهران نیز معروف است.

منبع:ایرنا

درباره نویسنده