پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

طرح نهضت ملی مسکن در یزد با الحاق ۴۲۴ هکتار زمین شتاب می گیرد

موضوع الحاق ۴۲۴ هکتارزمین های محدوده شهر یزد واقع در مجاورت روستای خضرآباد روزیکشنبه در نشستی به صورت مجازی با حضور اعضای کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران بررسی شد.

به گزارش روزیکشنبه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست با اشاره به استقبال خوب مردم و تعداد ثبت نام متقاضیان طرح یادشده، تامین زمین را از جمله اولویت ها در اجرای این طرح خواند و گفت:با استقبال خوبی که خارج از پیش بینی ها از این طرح شد،۹۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

محمد جواد ابوالحسینی افزود:در شرایط فعلی و کمبود زمین شهری داخل محدوده این الزام فراهم می شود تا زمین های مستعد ساخت و تولید مسکن شناسایی و معرفی شود، انتظار داریم با همکاری و حمایت تمامی دستگاه های متولی مخصوصا نهاد مسئول و وزارت راه و شهرسازی این امر تسریع شود.
مدیرکل راه و شهرسازی یزد هم با ارایه توضیح اولیه در خصوص وضعیت این زمین ها و شرایط جغرافیایی ۴۲۴ هکتار زمین های یادشده به اهمیت این الحاق پرداخت.

رضا یادگاری خاطرنشان کرد:با بررسی های مکرر و جلسه های متعددی که با مسئولان استان برگزار شد به این نتیجه رسیدیم با توجه به نبود زمین شهری مناسب برای اجرای طرح جهش تولید مسکن موضوع الحاق ۴۲۴هکتار زمین یادشده با تاکید رییس شورای مسکن استان در دستور کار شورای عالی معماری و شهر سازی ایران قرار دهیم که امروز شاهد برگزاری کمیته فنی این جلسه هستیم.

وی تصریح کرد: امید است با همت ،تلاش و حمایت های دستگاه های مختلف در این طرح بتوانیم با تامین و الحاق زمین های مستعد تامین مسکن به سیاست های دولت مردمی جامعه عمل بپوشانیم.

داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه واحد مسکونی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و استفاده نکردن از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تاکنون،  از شرایط ثبت نام در این طرح است.

تاکنون ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در یزد شدند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۱۰۱ نفر نام‌نویسی کردند که شرایط دریافت مسکن ۹ هزار و ۴۲۴ نفر تایید نهایی شدکه از این تعداد ۶ هزار و ۹۷۳ نفر وجه اولیه را پرداخت کردند.

ایرنا

درباره نویسنده