ی٫ خرداد ۱۳ام, ۱۴۰۳

طرح جامع شیراز بازنگری می‌شود/افزایش ۲۲۴۰ هکتاری تراکم

مهدی قلندری با بیان اینکه سال گذشته موضوع افزایش تراکم به میزان یک طبقه به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این راستا حدود ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار افزایش طبقات در مناطق شهرداری داشتیم که عمدتا در سطح شهرداری منطقه ۹ بود.

او بیان کرد: هزار هکتار از ارضی حریم شهر برای ایجاد سایت کاربری‌های مرتبط با مشاغل مزاحم با هدف انتقال این مشاغل داشتیم و حدود ۳۰۰ هکتار اراضی حریم نیز برای نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده است.

قلندری گفت: در بافت فرسوده در راستای مصوبات شورای عالی شهرسازی برای اولین بار شهر شیراز به‌عنوان نخستین شهر ضوابط مرتبط را تصویب کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه خودکارسازی پاسخ استعلام به مناطق از ماه آینده از منطقه یک شروع می‌شود، گفت: در این اقدام شاهد کاهش زمان صدور مجوزها برای شهروندان خواهیم بود.

قلندری با یادآوری اینکه طرح جامع شهر با افق سال ۱۴۱۵ در حال بازنگری و تهیه و تصویب است، افزود: در راستای شفاف سازی قوانین و مقررات شهرسازی، برخی از فصول طرح تفصیلی اصلاح شد که فرآیند تصویب در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شیراز در برنامه کاری قرار داده شده است، گفت: برای سال آینده برنامه جامع هوشمندسازی، بازآفرینی شهری و همچنین طرح کیفیت زیست شهری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: طی سال گذشته در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز کلیه کمیسیون های بررسی و تصویب طرح های سازه و تاسیسات تجمیع شد.

همشهری

درباره نویسنده