پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

طرح بازآفرینی شهری فردیس تهیه می‌شود

 وحید بهادران  اظهار کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری پهنه‌هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه‌های شهر از جریان توسعه عقب افتاده، از چرخه تکاملی حیات جدا گشته و به کانون مشکلات و نارسایی‌ها درآمده‌اند.

وی افزود: این بافت‌ها درصد بالایی از جمعیت شهری را در خود جای داده و در عین حال از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته بسیاری برای توسعه‌های آتی درون شهری برخوردار است، اما پرداختن به بافت‌های ناکارآمد شهرها و برنامه‌ریزی برای آنها، جدا از پرداختن به واقعیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نبوده و مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، جامع و واقع‌گرایانه است.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری فردیس عنوان کرد: رویکرد «بازآفرینی شهری» گامی فراتر از مقاصد و دستاوردهای «نوسازی شهری»، «توسعه شهری» و «بهسازی شهری» است و با در نظر گرفتن همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی به بافت، نگاهی جامع و یکپارچه و پایدار دارد.

 

بهادران ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری شهرستان فردیس در رابطه با تهیه طرح بازآفرینی شهری، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری فردیس قراردادی را با مهندسین مشاور جهت تهیه طرح بازآفرینی شهری منعقد کرده است و تهیه طرح بازآفرینی شهری فردیس با همت و تلاش مهندسان مشاور جهت تعیین هر چه سریع‌تر محدوده‌های هدفدر دست اقدام است. این امر نیازمند یاری همه دستگاه‌های خدمات رسان است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع مناسب و عادلانه مراکز خدمات درمانی و بهداشتی در سطح شهر، بسیاری از مشکلات ناشی از حمل و نقل، آلودگی صوتی و هوا، اتلاف هزینه و زمان را بین ساکنان شهر کاهش داده و ایمنی و سلامت شهروندان را تضمین می‌کند. در همین راستا یکی از اهداف ستاد بازآفرینی پایدار شهری احداث مراکز بهداشت و درمان در شهرستان فردیس بوده و در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی استان البرز مکاتباتی شده است.

منبع:ایمنا

درباره نویسنده