ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

طراحی پل ایرانی اسلامی برای اولین بار در جنوب حرم عبدالعظیم

شهردار منطقه ۲٠ گفت: پروژه روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در تقاطع بزرگراه شهید آوینی با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال ساخت است و برای اولین بار از هندریل‌های بتنی با معماری ایرانی اسلامی استفاده شده و رنگ بندی آن نیز طبق طرح ایرانی اسلامی خواهد بود.

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران در حاشیه بازدید ازپروژه‌های در حال ساخت شهرری در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارک فجر و ۴۵ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش مدیریت شهری بالابردن میزان رضایتمندی مردم شهید پرور قبله تهران می‌باشد و اهتمام مجموعه شهرداری و کارکنان در این راه خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران و عملکرد تی‌بی‌ام گفت: از حفاری کل متراژ خطوط متروی شهرری، حدود ۱۳۰ متر باقیمانده است که امیدواریم تا پایان سال حفاری کامل تونل های متروی شهرری به پایان برسد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه پس از اتمام حفاری، دستگاه تی‌بی‌ام از عمق ۲۵ متری به سطح زمین منتقل خواهد شد، ادامه داد: بعد از پایان حفاری، عملیات سکوسازی شروع خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ در صورت تامین منابع ایستگاه‌های شهرری افتتاح می شوند.

شنگی اجرای پروژه پل روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در تقاطع با بزرگراه شهید آوینی را یکی از پروژه های فاخر بیان کرد و افزود: این پروژه با هدف کاهش بار ترافیک و کوتاه شدن مسیر دسترسی شهروندان از اواسط فرودین ماه سال جاری از سوی معاونت فنی و عمرانی و سازمان مهندسی عمران شهر تهران آغاز شده است و تا الان پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: برای احداث این روگذر که به پل شیپوری معروف است، برای اولین بار به دستور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از هندریل های بتنی با معماری ایرانی اسلامی استفاده شده است و با توجه به همجواری این پل با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از رنگ بندی ایرانی اسلامی استفاده خواهد شد.

شهردار منطقه ۲٠ از بهسازی و بازپیرایی۷ میدان اصلی در قالب طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهرری خبر داد و گفت: پروژه اصلاح هندسی و کوچک سازی میدان بسیج مستضعفین با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده و معابر اطراف و رفاه حال شهروندان با تخریب و بازپیرائی کامل اجرایی شد.

شنگی افزود: میدان بسیج مستضعفین(سه‌راه ورامین) به دلیل دسترسی به معابر اصلی از جمله خیابان فدائیان اسلام، شهید غلامی و شهید غیوری از محدوده‌های پرتردد منطقه به شمار می‌آید که با توجه به شکل هندسی آن از حدود ۲٠ سال گذشته در این محدوده با مشکلات ترافیکی زیادی مواجه بودیم که با کوچک سازی آن بار ترافیکی رفع شد.

وی در رابطه با پروژه سرای محله حمزه آباد منطقه ۲۰ تصریح کرد: این پروژه چند سالی بود که متوقف شده بود و با پیگیری‌های فراوان و عقد قرارداد جدید عملیات احداث آن دوباره آغاز شد و این پروژه تا کنون پیشرفت خوبی داشته است و ان‌شاءلله تا پایان سال ۱۴۰۳ به افتتاح خواهد رسید.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه تمام محلات شهرری سرای محله دارند و فقط محله حمزه آباد سرای محله ندارد، عنوان کرد: این پروژه با زیربنایی معادل ۱۲۰۰ مترمربع در ۴ طبقه و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در ۲ فاز، با سازه اسکلت بتنی در حال احداث می باشد.

شنگی اجرای پل با رمپ ۸ درصد در میدان نماز شهرری را اولین پل رمپ در سطح شهر تهران بیان کرد و افزود: این پل تردد امن و ظرفیت های مناسبی را ایجاد کرده است و رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته و از تصادفات عابرین پیاده پیشگیری خواهد شد.

وی ایجاد رضایتمندی در حوزه کارآفرینی و اقتصادی را یکی از اولویت‌های شهرداریدانست و خاطرنشان کرد: معبرسازی، اصلاح گذر و آسفالت ریزی در ناحیه صنعتی شمال با اعتبارات ۲۲ میلیارد تومان در حال اجرا است تا بتوانیم اقدامات به یادگار در حوزه اشتغال زایی و ایجاد زیرساخت های مناسب در این مناطق داشته باشیم.

پایان پیام/

درباره نویسنده