ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

طراحی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قلب منزل است و اولین تاثیر را روی فرد می گذارد، در واقع چیدمان دکوراسیون شخصیت افراد را به طور غیرمستقیم نشان می دهد. وقتی ما چیدمان دکوراسیون منزل را انجام میدهیم بیشتر به علایق مان توجه می کنیم تا اشتباهات رایج در چیدمان.

طراحی اتاق نشیمن

بسیار مهم است که چیدمان منزل خود را با اصول دکور تطبیق دهید. استفاده از یک طراح های دکوراسیون غیر ممکن است چون بسیار گرانقیمت هستند و نیز خانه شماست و شما باید چیدمان دکور آن را انجام دهید.

طرح و نقشه مهم ترین مرحله چیدمان اتاق نشیمن است که هم برای تغییر دکوراسیون و هم ایجاد طرحی جدید ضروری می باشد. مطمعن شوید که چه نوع سبکی را می خواهید در طراحی داخلی اجرا کنید. علاوه بر آن سایز اتاق و بهترین فضاها را نیز در نظر بگیرید. آیا این اتاق به پنجره یا راهرو منتهی می شود و یا گزینه های معماری دیگری که انتخاب های شما را محدود می کنند نیز وجود دارند؟  لیستی از مبلمان، اکسسوری ها و یا آثار هنری که می خواهید در این مکان قرار دهید تهیه کنید. علاوه بر آن در مورد بودجه خود و اینکه کدام المان در اولویت قرار دارد تصمیم گیری کنید. اگر بر تمام این موارد اشراف کامل دارید می توانید نسبت به خرید اقدام نمائید.

استفاده از رنگ برای روشن کردن فضا

در اتاق نشیمن به شیوه ای هوشمندانه از رنگ ها استفاده کنید. آیا می خواهید به اتاق روح و جان ببخشید؟ ایجاد سایه ای از یک رنگ و تزئین آن با سایه های دیگر حسی آرامش بخش در فضا ایجاد می کند. سایه رنگی که شما انتخاب می کنید حسی از شادابی و سرزندگی ایجاد می کند اما این کار تنها راه استفاده از رنگ ها نیست. دیوارها و مبلمانی که رنگ آنها خنثی است با وسایل و فرش رنگارنگ جلوه ای زیبا به خود می گیرند. این کار بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون به طور مداوم است زیرا اجزاء اصلی وقتی رنگشان عوض شود نمایی منحصر بفرد به تصویر می کشند.

استفاده از آثار هنری

آثار هنری از جمله مهمترین المان ها در هویت بخشیدن به اتاق نشیمن به شمار می آیند. آنها حسی از زندگی و هیجان به فضا خواهند بخشید. علارغم اینکه یک گالری دیواری رایج ترین روش برای نشان دادن تصاویر است اما باید به این نکته توجه نمود که دیوار سفید نیز به اندازه آثار هنری حائز اهمیت است. به جای شلوغ کردن دیوار با قاب عکس و تابلوهای هنری بهتر است بخشی از دیوار را نیز خالی بگذارید.

افزودن صندلی

حتی اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، صندلی باید بخشی از چیدمان آن باشد. این وسیله کاربردی به راحتی قابل جا به جایی است و می توان آن را در هر نقطه از اتاق قرار داد. اگر اتاق شما به اندازه کافی فضا دارد، افزودن مکانی دنج برای نشیمن حسی گرم و صمیمی به آن خواهد بخشید. در اتاق نشیمن های بزرگ می توان دو فضای مجزا برای نشستن و دورهمی ایجاد نمود.

قفسه کتاب

اگر فضای کافی برای قفسه کتاب دارید آن را در اتاق تعبیه کنید. قفسه کتاب فضای اتاق را شخصی می کند و به آن هویت می بخشد. یک قفسه کتاب چه بزرگ باشد چه کوچک و باریک باشد یا عریض می تواند فضایی مناسب برای قرار دادن کتاب و اشیاء جانبی مورد علاقه شما فراهم نماید. اشیاء جانبی مانند چراغ مطالعه، لوازم صوتی تصویری، گلدان و … را می توان در این قفسه ها قرار داد.

کاناپه

کاناپه نقطه کانونی یک اتاق نشیمن است، از این رو باید جذاب و راحت باشد. در انتخاب کاناپه علاوه بر انتخاب رنگ و سبک باید سایز آن را نیز مد نظر قرار داد. رایج ترین مدل کاناپه، مدل دو الی سه نفره آن است. قبل از انتخاب کاناپه محل قرارگیری آن را اندازه گیری کنید تا متناسب با فضا نسبت به خرید این وسیله اقدام نمائید.

درباره نویسنده