ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

طراحی‌های خلاقانه شرکت های معروف جهان

بعضی از برندهای تجاری خاص وجود دارند که زندگی بدون آن‌ها غیرممکن است. برندهایی که بخشی از زندگی روزمره ما شده‌اند. اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که محیط اداری این برندهابه چه شکلی است؟ ما در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که محصولات شگفت‌انگیز این برندها، چه فیزیکی و چه غیر فیزیکی، در فضاهای اداری شگفت‌آوری ساخته می‌شوند که شاید آرزوی هر شخصی کار کردن در چنین محیطی باشد. در این مطلب به شما برخی از فضاهای اداری معرکه و غبطه آور برندهای معروف را معرفی خواهیم کرد. با ما و معرفی ده مورد از طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف همراه باشید.

۱. دفتر مرکزی شرکت ات سی (Etsy)  در بروکلین

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر مرکزی شرکت Etsy در بروکلین

 

دفتر پذیرش این شرکت دیواری دارد که تماماً از گیاهان پوشیده شده و چراغ‌های بزرگی آویزان شده است. اگر شما یک کارآفرین نمونه هستید، حتماً نگاهی به دکوراسیون داخلی شرکت Etsy  به عنوان یک نمونه موفق نگاهی بیندازید. در نگاه اول فضای داخلی این شرکت شبیه به مکانی است که در آن آزمایش و ساخت بمب انجام می‌دهند! اما واقعاً با فضای اداری ظریف و دوستانه این شرکت تحت تأثیر قرار می‌گیرید. در ادامه تصاویر جذاب دیگری از این شرکت را مشاهده می‌کنید.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر مرکزی شرکت Etsy در بروکلین 2

مکان‌های زیادی در شرکت Etsy وجود دارد که کارمندان می‌توانند اوقات خود را در آنجا بگذارند و خلاقیت خود را تقویت کنند.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر مرکزی شرکت Etsy در بروکلین3

کتابخانه‌ای تماماً سبز و گیاهان آویزان از آن نیز شاید بهترین و جالب‌ترین پاتوق در دفتر مرکزی این شرکت است. صندلی‌ها و چراغ‌های آویز هماهنگی ویژه‌ای با قفسه‌های این کتابخانه سبز و زنده دارند.

۲. دفتر شرکت نایکی (Nike)

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر شرکت Nike 1

دفتر این شرکت بزرگ و معتبر، که همه ما با آن آشنایی داریم، بسیار درخشان به نظر می‌رسد. بله درست دیدید. یک ون بزرگ در طبقه بالا این شرکت وجود دارد! اما در کنار این ون، نشانه‌های زیبای از توجه به ورزش وجود دارد، درست مثل همین کافه تریای شرکت و کاشی‌هایی به شکل مایکل جردن که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر شرکت Nike 2
کافه تریای شرکت ورزشی نایک

۳. دفتر مرکزی شرکت ایر بی ان بی (Airbnb) در سان فرانسیسکو

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر مرکزی شرکت Airbnb در سان‌فرانسیسکو 1

دیواری خیره‌کننده از فضای سبز که هم به دل‌نشین شدن فضای شرکت کمک کرده و هم کار تصفیه هوا را انجام می‌دهد. شرکت Airbnb انقلابی در نحوه سفر کردن به وجود آورده و امکان اقامت در جایی غیر از هتل را در کشورهای مختلف فراهم کرده است. محیط اداری این شرکت نیز چنین ادعایی را اثبات می‌کند. اتاق‌های اداری این شرکت بیشتر شبیه چادرهای کمپ هستند تا یک محیط اداری مرسوم که ما می‌شناسیم، اما همین طراحی خلاقانه دکوراسیون داخلی، آن را تبدیل به یکی از زیباترین دفترهای اداری دنیا کرده است.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر مرکزی شرکت Airbnb در سان‌فرانسیسکو 2

در این تصویر شما اتاق‌هایی به شکل چادرهای کمپ را در فضای داخلی شرکت ایر بی ان بی مشاهده می‌کنید.

۴. دفتر مرکزی شرکت الکترونیک اپل در کاپرتینو

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | - دفتر مرکزی شرکت الکترونیک اپل در کاپرتینو 1

در این تصویر فضایی خیره‌کننده جهت فکر کردن در دفتر مرکزی اپل را مشاهده می‌کنید. ساختمان کروی این شرکت تاکنون از دیده‌ها پنهان بوده است، اما در نهایت با تکمیل شدن آن، طراحی دفتر بسیار به سبک و سیاق معماری مینیمالیستی نزدیک شده است. در این شرکت شایعه شده بود که کارمندان از فضای باز و پراکنده‌ای که در اطراف خود دارند ناراحت هستند اما این فضا مطمئناً موجب خلاقیت بیشتر کارمندان می‌گردد. چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری شرکت اپل و شرکت‌های شبیه به آن نیاز دارد.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | - دفتر مرکزی شرکت الکترونیک اپل در کاپرتینو 2

در شرکت اپل همچنان که در تصویر بالا مشخص است، از مبلمان کاملا ساده استفاده شده که به طراحی مینیمال این شرکت کمک کرده است. گفتنی است که این طراحی زیبا توسط طراح معروف  Naoto Fugasawa  خلق شده است.

۵. شرکت Beats by Dr. Dre در شهر لس‌آنجلس

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | شرکت Beats by Dr. Dre در شهر لس‌آنجلس 1

نقاشی دیواری غول‌پیکر از شهر لس‌آنجلس نقطه کانونی دکوراسیون در فضای اصلی محیط کار این شرکت و برند معرف آمریکایی است.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | شرکت Beats by Dr. Dre در شهر لس‌آنجلس 2

شاید فکر کنید که این فضا متعلق به شرکت اپل باشد، اما قطعاً این طور نیست. فضای سبز در وسط محیط کار و اتاق جلسه‌ای به رنگ قرمز لاکی، طرحی فانتزی در این فضای سرد ایجاد کرده است. ادغام و احیای فضای دو ساختمان در یکدیگر محیطی دل‌نشین برای گفت و شنود ایجاد کرده است. دیوارهایی با قابلیت تخته‌های وایت برد نیز این امکان را به کارمندان می‌دهد تا ایده‌های خود را روی آن‌ها بنویسند.

۶. دفتر کار گوگل در نیویورک

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر کار گوگل در نیویورک 1

سقف و دیوارهای پنل مانند این شرکت گوگل صداها رو در خود جذب می‌کند و محیطی آرام برای گفت‌وگو فراهم می‌کند. دفاتر گوگل در سرتاسر جهان وجود دارد و همه آن‌ها بسیار خلاقانه هستند. به عنوان مثال در شرکت گوگل در زوریخ سویس از ابزار آلات ورزش اسکی استفاده کرده و در محیط کار به کار برده است، اما در دفتر نیویورک طراحی جالب‌تر به نظر می‌رسد که از تاب‌هایی جهت استراحت کارکنان بهره گرفته است.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر کار گوگل در نیویورک 2

شرکت‌های فناوری اطلاعات به خاطر تکنولوژی به‌روز خود شناخته می‌شوند، اما در اینجا نور آفتاب به همراه طناب‌های آویزان فضایی منحصربه‌فرد جهت آرامش اعضا ایجاد کرده است. این دفتر کار گوگل در نیویورک، جزء بهترین طراحی‌های داخلی سال ۲۰۱۷ نیز می‌باشد.

۸. شرکت بزرگ آمازون در سیاتل

شرکت بزرگ آمازون در سیاتل 1

این فضا طوری طراحی‌شده تا بخشی از جامعه باشد. دفتر مرکزی آمازون در سیاتل دارای فضای داخلی و بیرونی بسیار وسیعی است. دفاتر جدید شرکت آمازون به تازگی باز طراحی‌شده‌اند تا محیط بیشتری جهت کار و فضای باز در اختیار کارمندان قرار دهد. طراحی فضاهای باز این امکان را به می‌دهد تا هوای تازه همیشه در جریان باشد و کارمندان نیز در بین کارشان اوقاتی را به فراغت بگذرانند.

در این تصویر رنگ‌های سرد و استیل مانند با ترکیب رنگ‌های قرمز و نارنجی خنثی شده و یک ترکیب زیبا را بوجود آورده است.

۸. دفتر کار یوتیوب در لس‌آنجلس

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر کار یوتیوب در لس‌آنجلس 1

لابی اصلی شرکت یوتیوب در جنوب لس‌آنجلس در محله پلایا ویستا واقع شده که می‌توان گفت که بدون آن لیست بهترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی شرکت‌های معروف جهان کامل نیست. طراحی این مبلمان به این شکل در شرکت یوتیوب را شاید بتوان یکی از خلاقانه‌ترین استفاده‌ها از مبل‌های یو شکل دانست.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | دفتر کار یوتیوب در لس‌آنجلس

گفته می‌شود که اگر کانال شما بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده دارد، می‌توانید به قسمت‌هایی از شرکت که نیازمند تولید هستید دسترسی داشته باشید! بر طبق نوشته خود سایت یوتیوب فضای شرکت یوتیوب در لس‌آنجلس شامل صفحه‌نمایشی بزرگ، دوربین، چراغ‌ها و وسایل صوتی می‌شود و اگر کانال شما بیش از ۱۰ هزار علاقه‌مند دارد شما می‌توانید به صورت رایگان از این امکانات استفاده کنید. جالب است بدانید که سازندگان یوتیوب به ۴۱ هزار فوت مربع فضایی اداری دسترسی دارند.

۹. رادیو پاندورا در اوکلند

 طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | رادیو پاندورا در اوکلند 1

در این شرکت هر غرفه تنها هنگامی که استفاده می‌شود چراغ‌هایش روشن می‌شود. دفتر مرکزی رادیو پاندورا فضاهایی جالب جهت ملاقات، گپ وگفت و کار ایجاد کرده است درست مانند آنچه در تصویر بالا می‌بینید.

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | رادیو پاندورا در اوکلند 2

در این تصویر اتاق پذیرش شرکت رادیو پاندورا مشخص است.

۱۰. شرکت لینکداین در سان‌فرانسیسکو

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | شرکت لینکداین در سان‌فرانسیسکو1

شرکت لینکداین با ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ‌ها فضایی پر جنب و جوش و درخشان ایجاد کرده است. دفتر سانفرانسیسکو با الهام از دفتر دیگرشان در شهر نیویورک توسط طراحان داخلی ایجاد شد. البته به نظر می‌رسد که در این دفتر میکروفون‌هایی جهت شنود وجود دارد، اما مسئولین شرکت این موضوع را پنهان می‌کنند! البته این موضوع تنها یک شوخی است!

طراحی‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی شرکت های معروف جهان | شرکت لینکداین در سان‌فرانسیسکو 2

کف بتنی جلا داده شده فضایی صنعتی به محیط کار بخشیده است و سبک دکوراسیون صنعتی را به فرد القا می‌کند.

 

برگرفته از: freshome.com

درباره نویسنده